کد خبر : 14385
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
-

از بارش‌های سیل‌آسا تا دستگیری عاملان درگیری مسلحانه

از بارش‌های سیل‌آسا تا دستگیری عاملان درگیری مسلحانه

فعالیت سامانه بارشی قوی در برخی از استان‌های کشور و تاثیرات آن، رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه، اتکای کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط تحریم، سفر تجار روس به جنوب کرمان و دستگیری ۲۱ نفر از عاملان درگیری مسلحانه در اندیمشک از مهمترین اخبار امروز استان های کشور، فارغ از تحولات کرونایی، است.

به گزارش سورپرس، بارش‌هایی که اواخر روز دوشنبه در استان خوزستان آغاز شد و تا اوایل چهارشنبه ادامه دارد، موجب افزایش تدریجی ورود آب به سدها در حوضه های دز و کرخه شده است.
به گفته مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، بر ین اساس، خروجی سدهای کرخه و دز تا یک هفته آینده افزایش تدریجی خواهد داشت

طغیان رودخانه راه ۱۲ روستای اندیکا را مسدود کرد

بارش های شدید در ۲۴ ساعت گذشته که باعث طغیان رودخانه های فصلی منطقه شده است، در شهرستان اندیکا در استان خوزستان جاده دسترسی به ۱۲ روستا را مسدود کرد.
عبور هیچگونه وسیله نقلیه ای از این رودخانه ها امکانپذیر نیست و اهالی باید تا فروکش کردن آب همچنان منتظر بمانند.

پل جهادگران خرم‌آباد زیر آب رفت

شدت و تناوببارش های سیل آسا که شب گذشته در لرستان آغاز شد، صبح امروز پل جهادگران واقع در شمال خرم آباد را زیر آب برد.
این پل در ورودی شهر خرم آباد از سمت شمال و شهرستان الشتر قرار دارد که البته به دلیل ارتفاع کم و حجم بسیار بالای بارش ها زیر آب رفته و هم اکنون رودخانه در این منطقه در آستانه طغیان است.
همچنین به گفته فرماندار سلسله، ضلع جنوبی جاده خرم آباد- الشتر به دلیل رانش پل چشمه سرده در اثر بارش باران مسدود شد و هم اکنون تردد در ضلع شمالی آن دو طرفه شده است.
شریف خسروی با اشاره به بارش بیش از ۵۳ میلیمتر باران طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان سلسله از آبگرفتگی در برخی نقاط شهری و مناطق روستایی شهرستان خبر داد و افزود: با همکاری نیروهای شهرداری، هلال احمر، راهداری و نیروهای بسیج و مردمی در حال رفع آبگرفتگی این نقاط و مسیرها هستیم.

ساکنان حاشیه رودخانه‌های پلدختر و معمولان منازل خود را تخلیه کردند

در پی تازه ترین موج بارش ها و در حالی که خاطرات تلخ سیلاب‌های ابتدای سال، نگرانی هایی را در خصوص تکرار آن خاطرات ایجاد کرده است، شهرستان‌های غرب اصفهان برای مقابله با سیلاب احتمالی به حالت آماده باش در آمده‌اند و در مجاورت آن، در لرستان نیز ساکنان حاشیه رودخانه های کشکان و سیمره در پلدختر و معمولان به دلیل وقوع بارش های سیل آسا منازل خود را تخلیه کردند.
به گفته فرماندار پلدختر، حوزه رودخانه کشکان به ویژه شهرهای معمولان و بخش غربی پلدختر به دلیل تکمیل نشدن دیواره ساحلی، کانون بحران در بارندگی گزارش شده که نفوذ آب درزمان طغیان رودخانه کشکان در این منطقه دور از انتظار نیست.

تخریب تونل، مسیر ایلام – کرمانشاه را مسدود کرد

همچنین بارش شدید باران و ریزش کوه سبب تخریب یک تونل کاذب در مسیر سرابله – حمیل – کرمانشاه و باعث انسداد این مسیر شده است، به طوری که امکان تردد از این مسیر تا زمان بازگشایی جاده وجود ندارد.
به رانندگان توصیه شده است که تا زمان بازسازی و بازگشایی مسیر از جاده جایگزین ایلام- ایوان – اسلام آباد به مقصد کرمانشاه تردد کنند.
پلیس راه ایلام همچنین درخواست کرده است که افراد در صورت امکان با توجه به بارش نزولات جوی از سفرهای غیرضرور به ویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها اجتناب کنند.

مناطق جنوبی همدان در خطر سیلاب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با توجه به فعالیت یک سامانه قوی بارش‌زا، احتمال وقوع سیل در مناطق جنوبی همدان وجود دارد که دریچه سدهای این مناطق به منظور کنترل سیلاب بازگشایی شد.
منصور ستوده با اشاره به اینکه سد کلان ملایر ۴۲ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد، افزود: سه میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده این سد تخلیه و در حال حاضر نیز ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب به رودخانه پایین دست این سد هدایت می‌شود تا در صورت وقوع سیلاب بتوان آن را کنترل کرد.

رهاسازی ۲۷ میلیون مترمکعب آب سدهای ایلام

در پی بارش های شدید، ۲۷ میلیون مترمکعب آب از ظرفیت سدهای چم گردلان ایلام و دویرج دهلران به منظور کنترل بارش‌های تند سیلابی، به اراضی پایین دست سدها رهاسازی شده است.

رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه آغاز شد

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه، گفت: در این مرحله ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب به سمت نگین آبی آذربایجان رهاسازی خواهد شد.

«فرهاد سرخوش» اظهار داشت: مقرر شده تا ۱۹۴.۵میلیون مترمکعب آب از سد شهید کاظمی بوکان، ۳۰ میلیون مترمکعب از سد شهرچای ، ۴۰ میلیون مترمکعب از سد مهاباد و ۶ میلیون مترمکعب از سد زولا سلماس به این دریاچه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه امسال رهاسازی‌ها به دلیل تاخیر در ابلاغ منابع و مصارف آب دیرتر آغاز شد، تصریح کرد: با رهاسازی روان‌آب‌ها به سمت دریاچه و حجم بارش‌های اخیر، تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود خواهد یافت.

اتکای کشور در شرایط تحریم به شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان که به مشهد سفر کرده است، گفت: در شرایط تحریم، اتکای کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان است و هر کجا که به واسطه تحریم دچار مشکلی می‌شویم اولین‌هایی که وارد میدان حل مشکل می‌شوند شرکت‌های دانش بنیان هستند.

سورنا ستاری در حاشیه بازدید از شماری از شرکتهای دانش بنیان پاک علم و فناوری خراسان افزود: طی یک سال گذشته در زمینه توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات خوب و قابل توجهی افتاده است و امیدواریم همچنان شاهد رشد توانمندی و فعالیت این شرکت‌ها در کشور باشیم.

وی در خصوص تحقیقات و تلاشهای احتمالی برای درمان کرونا در ایران نیز گفت: چینی‌ها پروتکل‌های درمانی مناسبی را توسعه داده‌اند و اتفاقات خوبی در حوزه درمان در حال انجام است اما هر گونه اطلاع رسانی در خصوص اقداماتی که در این خصوص در کشور انجام می‌شود توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تجار روس به جنوب کرمان می‌آیند

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، یک هیات تجاری از کشور روسیه طی ۲ هفته آینده برای رایزنی و مذاکره با کشاورزان و صادرکننده‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.
مسلم مروجی فرد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای جنوب کرمان در حوزه تولید محصولات کشاورزی، نشست‌های متعددی با سازمان توسعه تجارت در راستای جذب بازار کشورهای دیگر در این خصوص برگزار کردیم.
وی از سفر هیات تجاری روسیه به جنوب کرمان خبر داد و گفت: با شناخت دقیق نسبت به نیاز بازار روسیه به محصولات کشاورزی جنوب کرمان و رایزنی با رییس و اعضای نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه، مقرر شد طی دو هفته آینده بازرگانان این کشور برای دیدار با صادرکنندگان و همچنین بازدید از کشاورزی منطقه به جنوب کرمان سفر کنند.

کاهش اهدای خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون قم گفت: در روزهای گذشته و پس از افزایش نگرانی عمومی از شیوع ویروس کرونا، با کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون در قم مواجه هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده‌است و از مردم می‌خواهیم تا نیازمندان به خون را در این ایام تنها نگذارند.

مرتضی نوریان با تاکید بر اینکه هیچگونه نگرانی برای ابتلای مراجعه کنندگان به این ویروس در مرکز انتقال خون قم وجود ندارد،‌افزود: یکی از شرط‌های مهم برای اهدا خون،‌سلامتی کامل و نداشتن علایم آنفلوانزا و سرماخوردگی است که این موجب شده تا مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون از سلامتی بالاتری نسبت به سایر اماکن برخوردار باشند.

دستگیری عاملان درگیری مسلحانه در اندیمشک
فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: ۲۱ نفر از عاملان درگیری مسلحانه در این شهرستان دستگیر و هفت قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.
سرهنگ شهبازی بیان کرد: طبق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک درگیری مسلحانه در بامداد امروز در یکی از مناطق اندیمشک، گزارش شد که ماموران انتظامی به محل اعزام شدند و با مداخله ماموران انتظامی ۲۱ نفر از عاملان اصلی درگیری ، دستگیر و هفت قبضه سلاح شکاری به همراه ۱۴۰ فشنگ مربوطه از این افراد کشف

ضد عفونی کردن مدارس اصفهان، ضرورتی که از نگرانی والدین می‌کاهد

ابتلای برخی شهروندان در کشور به بیماری کرونا و سرعت انتشار این ویروس در شهرها و استانها نیازمند عزم همگانی برای ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی از جمله مدارس است که متاسفانه این مهم در برخی شهرهای استان اصفهان به دلیل کم توجهی و پاس‌کاری بین مسوولان آموزش و پرورش و مرکز بهداشت بی‌جواب مانده است.

سد معبر مصداق تضییع حقوق شهروندی

مگر این پیاده چقدر جا دارد که این همه کنار آن بساط شده است و تازه چند موتورسوار هم بدون در نظر گرفتن حق مردم، برای رفت و آمد از این پیاده‌رو استفاده می‌کنند.

مجلس مقتدر و کارآمد؛ پیام مازندران برای بهارستان

اگر چه نتیجه انتخابات مجلس یازدهم در مازندران از زوایای مختلف قابل بررسی و درس آموز است ، ولی به اعتقاد کارشناسان سیاسی یکی از پیام‌های مهم آن رصد عملکرد کلیت پارلمان توسط رای‌دهندگان فارغ از نگاه سیاسی – جناحی و قومی – منطقه ای است ، موضوعی که می توان از آن به عنوان انتخاب بر اساس تلفیق عملکرد مجلس در وضعیت موجود با عملکرد نامزدها یاد کرد.

برف، سرما و زلزله در خوی

روستاییان زلزله‌زده بخش «قُطور» شهرستان خوی در شمال غرب کشورمان این روزها علاوه بر تحمل دشواری‌های زمین‌لرزه، با مشکلات ناشی از برف و سرما نیز مواجه هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/٢٣۴

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.