کد خبر : 141766
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
-

در راستای تاکیدات شهردار تهران و طرح تحول بیست گانه انجام شد؛

از ایمن سازی بوستان‌ها و فضای سبز منطقه تا شناسایی ۸۰ میله قنات در منطقه ۱۵

از ایمن سازی بوستان‌ها و فضای سبز منطقه تا شناسایی ۸۰ میله قنات در منطقه ۱۵
شهردار منطقه ۱۵ از شناسایی ۸۰ میله قنات و اجرای طرح ایمن سازی بوستان‌ها و فضای سبز سطح  منطقه در راستای طرح تحول بیست‌گانه خدمت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس علی رمضانی؛ محمد شیری با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ با دارا بودن سرانه فضای سبز بیش از ۳۳ مترمربع به ازای هر شهروند و دارا بودن ۱۵۱ بوستان شهری یکی از مناطق برخوردار تهران به حساب می‌آید. گفت: شهرداری منطقه تلاش دارد تا بتواند سرانه فضای سبز را برای پر جمعیت‌ترین منطقه ارتقا بخشد و همواره نسبت به ایمن‌سازی بوستان‌های موجود توجه ویژه‌ای دارد.

????به گفته او؛ به همین سبب و با توجه به اهمیت سلامت و ایمنی شهروندان و تاکیدات  شهردار محترم تهران موضوعات مرتبط با ایمنی و سلامت شهروندان، در طرح پایش ایمنی و شناسایی موارد پر خطر بوستان‌های سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

????شیری اضافه کرد: همچنین یکی از مهم‌ترین اقدامات در بحث ایمن‌سازی بوستان‌ها شناسایی بیش از ۸۰ مورد میله قنات در محدوده فضای سبز منطقه است، که پس از شناسایی آنها اقدام به تهیه و نصب دریچه بتنی جهت رفع خطر از میله قنات‌های بوستان‌های توسکا، آزادگان، پامچال و پردیس بانوان و میدان بسیج به تعداد ۸۵ عدد شده است.

????شهردار منطقه افزود: نصب دریچه سیمانی برای تامین ایمنی قنات‌ها،  رفع خطر، طوقه چینی و نصب کول میله قنات در میدان بسیج، رفع خطر با نصب دریچه سیمانی و طوقه چینی در بوستان‌های توسکا و آزادگان، پردیس بانوان، نصب دریچه فلزی برای حوضچه لایروبی، نصب نرده فلزی برای کانال سرخه حصار، نصب تابلوی خطر سقوط برای دریچه‌ها و قنات‌ها، مرمت جداره مسیل جاجرود در حاشیه بوستان آزادگان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ایمنی تردد شهروندان در بوستان‌های منطقه است.

????او در ادامه به طرح ایمن‌سازی و بهسازی بوستان پردیس بانوان اشاره کرد و افزود: طرح اورهال، بازسازی و ایمن سازی این مجموعه از سال گذشته انجام شد و این محیط را به فضایی ایمن‌تر برای حضور بانوان تبدیل کرده است.

????شیری در پایان گفت: شهرداری منطقه ۱۵ در کنار اقدامات انجام شده همچنین با مکاتبه با سازمان‌ها و ادارات موثر و برگزاری جلسات با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی تهران، جهاد کشاورزی شهرستان ری، آب منطقه‌ای تهران و آب منطقه‌ای شهرستان ری، فرمانداری شهرستان ری و سازمان بوستان و فضای سبز شهر تهران و نیز اداره کل خدمات شهری ضمن مطالعه، شناسایی و ایمن‌سازی قنوات موجود در محدوده شهرداری منطقه ۱۵، سعی در ارتقای ایمنی تردد شهروندان در منطقه است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.