کد خبر : 5971
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۰:۲۰
-

اردوغان از تاگ رونمایی کرد

اردوغان از تاگ رونمایی کرد
اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، «تاگ»، نخستین خودروی ملی و تمام‌برقی این کشور را معرفی کرد.

به گزارش سورپرس، با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، «تاگ»، نخستین خودروی ملی و تمام‌برقی این کشور معرفی شد. خودرویی که برای طراحی آن بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و قرار است فصل جدیدی را در صنعت این کشور رقم بزند.

صنعت خودروی ترکیه از زمان تاسیس تاکنون به تولید محصولات شرکت‌های خارجی پرداخته و به سمت خودروی داخلی حرکت نکرده بود. صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته‌اند. کره جنوبی برند‌های خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد.

ظهور خودرو‌های برقی جایی است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دلیل محافظه‌کاری در حال واگذار کردن بازار هستند و ترکیه هم دقیقا روی همین بخش برای توسعه برند داخلی خود در حال مانور دادن است. با این وجود ترکیه می‌خواهد استراتژی خود را در صنعت خودرو تغییر دهد. ظهور خودرو‌های برقی جایی است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دلیل محافظه‌کاری در حال واگذار کردن بازار هستند و ترکیه هم دقیقا روی همین بخش برای توسعه برند داخلی خود در حال مانور دادن است.

خودروی جدید ملی ترکیه یک خودرو تمام برقی کراس‌اوور است. آن‌طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای دو گونه موتور است که یکی ۲۰۰ و دیگری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو با دو پیشرانه متفاوت خود ۷.۶ و ۴.۸ ثانیه است. پیمایش این خودرو هم در دو نوع ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد.

اگر خودرو قیمت کمتری نسبت به محصولات تسلا داشته باشد شاید به رقیبی برای خودرو‌های این شرکت به خصوص مدل تسلا ایکس تبدیل شود. با این استراتژی، ترکیه پس از ۶۰ سال تصمیم گرفته خودروی ملی خود را توسعه دهد.

تولید انبوه این خودرو‌ها قرار است از سال ۲۰۲۰ آغاز شود و ترکیه می‌خواهد تحت برند جدید تا سال ۲۰۳۰ پنج مدل خودرو برقی مختلف را تولید کند. اما فعلا برنامه تولید برای مدل اول ۱۷۵ هزار دستگاه در سال است. این خودرو در شهر صنعتی بورسا تولید خواهد شد.

آقای اردوغان گفته است «خودروی جدید ما تجلی آرزوی ۶۰ ساله ترکیه برای ساخت اتومبیل است و ما حالا فقط بازاری برای فناوری‌های شرکت‌های خارجی نخواهیم بود، بلکه ترکیه کشوری تولیدکننده و صادرکننده در زمینه خودرو می‌شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.