کد خبر : 141046
تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
-

اختلاف باورنکردنی قیمت خانه در ۲ نقطه تهران!

اختلاف باورنکردنی قیمت خانه در ۲ نقطه تهران!
در آبان ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ٦٨,٧ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل (٧٤.٥ درصد) ٥.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش سورپرس؛ در آبان ماه امسال شاخص قیمت آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به عدد ٢٨٢,۵ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٧٨.٣)، ١.۵ درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در آبان ماه تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ١,۵ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۰.۶- درصد)، ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آبان ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۶٨,٧ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٧۴.۵ درصد) ۵.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه آبان ماه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨۶,٣ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨۵.۶ درصد)، ۰.۷ واحد درصد افزایش داشته است.

اختلاف باورنکردنی قیمت خانه در ۲ نقطه تهران!

در آبان ماه متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به۸۰۶۸۰۵ و ٧٧۵٨٢٢ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت ١۵۶٧٩٨۶ هزار ریال بیشترین و منطقه ۲۰ با متوسط وزنی قیمت ۴۰۷۸۴۹ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

در حالی متوسط قیمت هر متر مسکن در منطقه یک تهران در آبان ماه امسال از ۱۵۶ میلیون تومان فراتر رفت که متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۰ تهران بیش از ۴۰ میلیون تومان است، یعنی اختلاف ۱۱۶ میلیون تومانی قیمت در ارزان ترین و گران ترین منطقه شهر تهران.

همچنین در حالی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در این ماه ۸۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان شد که در ۱۶ منطقه تهران قیمت مسکن از متوسط پایین تر است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.