کد خبر : 99424
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

نمایش پرچم و سرود روسیه و بلاروس ممنوع شد؛

احضار ۲ استادبزرگ شطرنج جهان به کمیسیون انضباطی فیده

احضار ۲ استادبزرگ شطرنج جهان به کمیسیون انضباطی فیده
فدراسیون جهانی شطرنج تصمیمات خود را به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین اعلام کرد.

به گزارش سورپرس، جلسه فوق‌العاده شورای فدراسیون جهانی شطرنج در خصوص وضعیت فعلی و اقدامات فوری پس از اقدام نظامی روسیه در اوکراین، روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد.

آرکادی دوورکوویچ رئیس فیده اعلام کرد که شورای این فدراسیون ماموریت خود را در راستای حفظ وحدت و احترام به حقوق اساسی بشر براساس منشور فیده انجام می‌دهد. بر همین اساس نیز در جلسه فوق‌العاده تصمیماتی گرفته شد.

یکی از این تصمیمات این بود که هیچ مسابقه و رویداد رسمی مربوط به فیده در روسیه و بلاروس برگزار نخواهد شد. فدراسیون جهانی شطرنج همچنین تصمیم گرفت که هیچ‌کدام از پرچم دو کشور روسیه و بلاروس در تمامی رقابت‌های بین‌المللی فیده به نمایش درنیاید و سرود ملی آنها نیز پخش نشود، البته این مجوز داده شده که به جای پرچم از لوگوی رسمی فدراسیون آن کشورها استفاده شود.

احضار 2 استادبزرگ شطرنج جهان به کمیسیون انضباطی فیده/ نمایش پرچم و سرود روسیه و بلاروس ممنوع شد

فیده یک تصمیم مهم دیگر نیز اتخاذ کرد که بر این اساس، همه قراردادهای حمایت مالی با هر کدام از شرکت‌های روسی و بلاروسی فسخ می‌شود و با اینگونه شرکت‌ها قراردادی بسته نخواهد شد.

آخرین تصمیم نیزمربوط به احضار دو استادبزرگ شطرنج روسیه به کمیسیون اخلاق و انضباطی فیده است. شورای فیده هرگونه بیانیه علنی هر کدام از اعضای جامعه شطرنج را که از اقدام نظامی غیر موجه حمایت می‌کند، محکوم کرده و بر همین اساس نیز پرونده «سرگئی کاریاکین» و «سرگئی شیپوف» به کمیسیون اخلاق و انضباطی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/۱۳۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.