کد خبر : 139732
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
-

احتمال توافق اسرائیل و حماس قوت گرفت؟

احتمال توافق اسرائیل و حماس قوت گرفت؟
واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام صهیونیست می‌گوید: اسرائیل و حماس به توافقی درخصوص آزادسازی اسرا نزدیک هستند و اگر جزئیات نهایی آن حل‌وفصل شود، طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش سورپرس؛ یک مقام صهیونیست بدون آنکه نام خود را فاش کند، طی مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن‌پست عنوان کرد: طرح کلی این توافق مشخص شده است. این توافق احتمالی خواستار آزادی زنان و کودکان اسرائیلی و فلسطینی است.

وی افزود: یک آتش‌بس موقت احتمالا پنج روزه تبادل اسرا را امکان‌پذیر خواهد کرد و همچنین می‌تواند کمک‌های بین‌المللی بیشتری را به غیرنظامیان فلسطینی در غزه برساند و بحران انسانی را کاهش دهد.

طبق بیانیه‌ای که یکی از مقامات صهیونیست در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرده، رژیم صهیونیستی خواستار آزادی ۱۰۰ زن و کودک شده‌است، اما تعداد اولیه احتمالا کمتر از این باشد. جنبش حماس نیز تاکید کرده آماده آزادی ۷۰ زن و کودک است.

اوایل این هفته رسانه‌های عبری از سفر جمعی برخی مسؤولان رژیم صهیونیستی به قاهره برای گفتگو درباره آزادی اسرای بازداشت شده توسط حماس در عملیات طوفان‌الاقصی خبر دادند.

خبرگزاری رویترز نیز هفته پیش اعلام کرد که در دیدار میان میانجی‌های قطری و مسؤولان حماس، مشخصات قرارداد احتمالی میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفت.

رویترز همچنین گزارش داد، پس از دیدار میانجی‌های قطری با حماس، دیدار دیگری نیز میان «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات آمریکا (سیا) و «محمد بن عبد الرحمان آل ثانی» نخست وزیر قطر انجام شد.

ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب در سخنانی بیان داشت: دشمن خواستار آزادی ۱۰۰ اسیر در غزه است و ما به واسطه‌ها اعلام کردیم طی آتش‌بسی پنج روزه در غزه می‌توانیم اسرا را آزاد کنیم، مشروط به اینکه در این مدت درگیری‌ها متوقف شده و کمک‌های بشردوستانه به سرتاسر نوار غزه ارسال شود.

حملات شدید رژیم صهیونیستی در سی و نهمین روز تجاوز به نوار غزه ادامه دارد که طی آن شمال نوار غزه در معرض حملات شدید قرار گرفته‌است. در عین حال ارتش اشغالگر به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن تعدادی دیگر در جریان درگیری با مقاومت فلسطین اذعان کرد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.