کد خبر : 108608
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
-

اجرای ۴ پروژه محیط زیستی در منطقه ۲

اجرای ۴ پروژه محیط زیستی در منطقه ۲
شهردار منطقه دو از اجرای 4 پروژه محیط زیستی وبرنامه ریزی برای استقرار مدیریت سبز در منطقه خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،مهدی صالحی با اشاره به اینکه رشد زندگی شهرنشینی محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده است، گفت:مدیریت شهری منطقه در تلاش است با اجرای پروژه هایی همچون احداث تصفیه خانه فاضلاب ونیروگاه های خورشیدی گامی در راستای حفاظت از محیط زیست و مصرف منابع انرژی بردارد.

وی افزود: با توجه به بحران آب و مشکلات زیست محیطی شهرو همچنین ضرورت آبیاری فضای سبز، احداث تصفیه خانه مکانیزه آبهای سطحی در بوستان نهج البلاغه و مرکز تولیدات گل و گیاه با بهره‌گیری از تکنولوژی داخلی طراحی و در حال ساخت است.

صالحی گفت: در تداوم اقدامات زیست محیطی و با هدف استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نصب نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌های منطقه پیش‌بینی و درحال اجرا است چنانچه اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰کیلو وات درساختمان منطقه بهره برداری شد و عملیات اجرایی نیروگاه ۶ کیلو واتی در ساختمان معاونت فنی و عمران و ستاد مدیریت بحران آغاز شده است.

شهردار منطقه دو با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: بدین منظورکارگاه های آموزشی با مشارکت کانون های محیط زیست در سرای محلات در حال برگزاری است.

وی همچنین برنامه ریزی برای اجرای مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: در همین راستا مدیریت منطقه در صدد است تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست ایران در زمینه مدیریت مصرف منابع و انرژی و مدیریت سبز حرکت کند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.