کد خبر : 87280
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
-

اجرای «طرح رصد» در منطقه ۳ با حضور اعضای شورای شهر

اجرای «طرح رصد» در منطقه ۳ با حضور اعضای شورای شهر
طرح ابتکاری کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان "طرح رصد" با هدف بررسی میدانی مسائل و چالش‌های اولویت دار شهر تهران در منطقه 3 آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، «طرح رصد» با حضور رییس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، طی بازدید میدانی از پروژه مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی محله آرارات آغاز و در نشست تخصصی با شهردار منطقه، شورایاران، نخبگان، معتمدین، امنای محله ها و معاونین ادامه پیدا کرد.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ با اشاره به نگاه محله محور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به طور حتم، ماحصل تداوم این بازدیدها، احصای مسائل موجود و اجرای پروژه های محله ای  در این منطقه خواهد بود.

شهردار منطقه ۳ افزود: با توجه به موقعیت ویژه و مکانهای  فرامنطقه ای مانند: اراضی عباس آباد، بوستان های ملت، طالقانی، باغ موزه دفاع مقدس، نمایشگاه بین المللی، سازمان صدا و سیما و سفارتخانه های متعدد شاهد جمعیت شناور بالا در سطح این منطقه هستیم.

او خاطرنشان کرد: با توجه به فقر زمین  امکان تعریف پروژه های فرا منطقه ای نداریم و این موضوع  جلب مشارکت بخش خصوصی را طلب می کند و  نیازمند اختصاص اعتبار و بودجه مناسب برای سال آتی است.

در ادامه «محمد آخوندی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، هدف از طرح رصد را بررسی دقیق میدانی مسائل و مشکلات موجود در سطح محلات و نواحی برشمرد تا برای احصای آن بودجه و اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.

او افزود: رصد مسائل و مشکلات از طریق معتمدین مردم، شورایاران و نخبگان محلی در سطح مناطق ۲۲ گانه تا هنگام تدوین و تصویب نهایی بودجه در شورای اسلامی شهر تهران ادامه خواهد داشت.

آخوندی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت شهروندان جزو سیاست های مدیریت شهری تهران است.

همچنین میثم مظفر رییس کمیته نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه ریزی مشارکتی و سیاست گذاری از منظر مردم یکی از سیاست ها و رویکرد های شورای اسلامی شهر تهران در تهیه سند برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰۱ است .

او افزود: در این ایده پیش بینی شده است تا از طریق سامانه و بسترهای نظام بودجه ای در محلات، بخشی از امور شهر به مردم واگذار شود تا بدین وسیله آنها را در چرخه تصمیم گیری ها مشارکت دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز داشت: با مشارکت بخش خصوصی می توان پاسخگوی نیاز شهروندان بود برای دستیابی به این امر باید نسبت به شناسایی ظرفیت های بالقوه در منطقه برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.