کد خبر : 133422
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
-

همزمان با آغاز فصل گرما انجام می شود؛

اجرای اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از حریق در بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلکاری منطقه ۱۹

اجرای اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از حریق در بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلکاری منطقه ۱۹
به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی با توجه به آغاز فصل گرما، حفظ درختان و فضای سبز از آسیب، خط آتش بر، در عرصه های جنگلکاری منطقه 19 ایجاد شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز این منطقه ۴۵ مترمربع برای هر فرد است گفت: منطقه ۱۹ از مناطق برخوردار و مطلوب شهر تهران به لحاظ دارا بودن طبیعتی سبز و چشم نواز است که در کاهش آلودگی هوا نقش به سزایی را ایفا می کند.

او با اشاره به احتمال وقوع حریق علف های خشک در فصول گرم سال بیان کرد: در راستای جلوگیری از حریق و صدمات جبران ناپذیر به عرصه‌های زیست محیطی به طور ویژه در جنگلکاری ولایت، افرا، قدس، طوبی، سعیدآباد و پادگان محمد رسول الله خط آتش بر و علف تراشی انجام شده است.

شهردار منطقه حذف علف های هرز، خشک و قابل اشتعال توسط نیروهای کارگری، استفاده از ۲۰ دستگاه حاشیه زن و علف تراش در جنگلکاری قدس، طوبی، گلریز، حاشیه بزرگراه شهید هاشمی، خلیج فارس، بلوار باقر شهر و حج و زیارت به مساحت ۲۵۰ هکتار، شخم زنی با سه دستگاه کولتیواتور به مساحت ۳۵۰ هکتار، سوزن کشی در اطراف پل علامه عسگر، جنگلکاری عوارضی تهران قم، افرا ،گلریز و طرح جنات به مساحت ۲۰۰ هکتار با ۳۶ هزار نفر ساعت کارگر فضای سبز را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این خصوص عنوان کرد.

به گفته این مسئول ۱۲ گشت موتوری مجهز به کپسول آتش نشانی و پنج دستگاه تانکر مجهز به لانسر فشار قوی برای اطفاء حریق احتمالی در جنگلکاری ها در نظر گرفته شده است.
ضمن اینکه بروز رسانی تجهیزات اطفاء حریق در بوستان و جنگلکاری ها انجام و کار گاه های آموزشی نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی برای ۲۷۰ نفر کارگر فضای سبز برگزار شده است.

اجرای اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از حریق در بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلکاری منطقه ۱۹

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.