کد خبر : 49215
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
-

اثرات حاد کرونا روی کودکان

اثرات حاد کرونا روی کودکان
فوق تخصص روماتولوژی کودکان با تأکید بر اینکه کرونا در شکل حاد خود می‌تواند کودکان را هم درگیر کند، گفت: کرونا در کودکان می‌تواند موجب ایجاد روماتیسم‌های مفصلی و سندروم التهاب چندگانه شود.

به گزارش سورپرس؛ «ودود جوادی پروانه» با اشاره به اینکه در اوایل شیوع کرونا در این خصوص فقط تمرکز بر روی گرفتاری بزرگسالان بود، اظهار کرد: حتی وقتی در سیستم‌های بهداشتی و درمانی صحبت می‌شد بزرگسالان در اولویت بودند، لذا به بیمارستان‌های کودکان توجهی نشده و به لحاظ امکاناتی به آنها کمتر رسیدگی شد، که بعد شاهد بودیم هم بچه‌ها درگیر شدند و هم پزشکانی که با کودکان سروکار داشتند به لحاظ کمبود امکانات و تجهیزات آلوده شدند و نهایتاً مشخص شد که بچه‌ها هم مانند بزرگسالان درگیر کرونا و حتی کرونای شدید می‌شوند. در مجموع فرض کلی بر این است که خوشبختانه بچه‌ها یا نمی‌گیرند و یا با علائم خفیف‌تر گرفتار می‌شودند و موارد متوسط و شدید در اطفال کمتر اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه اظهار کرد: کروتا را بسیاری با علائم عمومی آن می‌شناسیم اما این فقط مربوط به فاز اول و دوم بیماری است و افرادی که تازه علامت‌دار می‌شوند ممکن است که عوارض دیگری هم در آنها حاد شود، گاهی اوقات بدن نمی‌تواند آن ویروس را کنترل کند و سیستم ایمنی بدن برمی‌گردد و واکنش‌های التهابی بیش از حدی از خود نشان می‌دهد، مثلاً در کودکان ممکن است یک سری علائم شبه روماتیسمی اتفاق بیفتد. عموماً در بچه‌ها علائم ویروس در ابتدا خفیف است و معلوم نیست و یا ممکن است مثل سرماخوردگی و همراه با بداخلاقی، بی‌اشتهایی، بی‌قراری و کسالت باشد. اما مشکل آنجاست که بیمار وارد فاز سه شده و سیستم ایمنی به هم ریخته و سیستم ایمنی طبیعی نیست و بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و بیمار ممکن است علائمی مثل شوک عفونی، مشکلات قلبی، عروقی، کبدی پیدا کرده و حتی کلیه درگیر شود که این به دلیل رها شدن مواد التهابی در خون است، این عوارض عموماً با تأخیر اتفاق افتاده و دو تا چهار هفته بعد از شروع بیماری روی می‌دهد اما وقتی کار به اینجا رسید درمان هم دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.