کد خبر : 48085
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
-

با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم؛

آیین گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو برگزار شد

آیین گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو برگزار شد
آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در امامزاده عبدالله شهر ری با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ برگزار شد.

به گزارش سورپرس؛ به مناسبت روز دانشجو و با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آیین گرامیداشت یاد و خاطره احمد قندچی، آذر شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه دانشجوی شهید دانشکده فنی دانشگاه تهران که در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند، بر سر مزارشان واقع در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد.

در این آیین که ظهر امروز (یکشنبه) با حضور دکترتوکلی، فرماندار شهر ری، دکتر لاری، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکترمرتضوی، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران و دکترجعفرپور، رئیس بسیج اساتید وزارت علوم برگزار شد، غفاری با بیان اینکه جنبش دانشجویی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا به امروز همواره به استکبارستیزی و عدالت‌خواهی پرداخته است، گفت: شهادت این دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سرآغاز آرمان بلندی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید و تاکنون نیز استمرار داشته است.

وی با تسلیت شهادت دکتر فخری‌زاده و دانشجویان حوزه سلامت اظهار داشت: پاسداشت تمامی شهدای کشور را وظیفه خود می‌دانیم و ان‌شاالله بتوانیم آرمان‌های بلند شهدای بزرگوار را که به نوعی در گفتار و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیان گام دوم انقلاب و در سایر موارد به آنها اشاره کرده‌اند، به انجام رسانیم و لازم است که همه دستگاه‌ها در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و پیروی از آرمان‌های این بزرگواران کوشا باشند.

این آیین با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل بر مزار شهدای بزرگوار دانشجو به پایان رسید.

گفتنی است روز ۱۶ آذر به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست مزدوران رژیم شاه، روز دانشجو نامیده شده است. این دانشجویان به همراه جمعی از دانشجویان دیگر دانشگاه تهران، در اعتراض به ورود «نیکسون» (معاون رئیس جمهور آمریکا) دست به تظاهرات زده بودند که به وسیله مأموران شاه در صحن دانشگاه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.