کد خبر : 10370
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
-

آیا می دانستید حدود یک دوازدهم جمعیت پایتخت معلول هستند؟

آیا می دانستید حدود یک دوازدهم جمعیت پایتخت معلول هستند؟
کمبود امکانات شهری برای معلولین در تهران مشهود است.

به گزارش سورپرس، آمار دقیقی از معلولان در تهران وجود ندارد. اما طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت جوامع را افراد معلول تشکیل می دهد. محمدجواد حق شناس در این مورد می گوید: «ارزیابی می شود بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از جمعیت تهران دارای معلولیت هستند.»

فاطمه سعیدی، نماینده مجلس در مورد قوانینی که برای معلولان تصویب شده است، می گوید: «نزدیک به دو سال از تصویب قانون معلولان گذشته است و ماده ۶ آن که به وزارت بهداشت مربوط است اما همچون دیگر مواد این قانون بر زمین مانده است. متاسفانه در مسائل سیاسی مسئولان عجله لازم را به کار می‌برند اما وقتی نوبت به اجرای قوانین به نفع معلولان می‌رسد مدام امروز و فردا می‌کنند. ما تاکنون وعده‌های زیادی شنیده‌ایم. مجلس می‌تواند وزرا را بابت اجرایی نشدن این قانون استیضاح کند، اما چنین برخوردهایی صورت نمی‌گیرد. معلولان ضعیف‌ترین قشر این جامعه هستند. نمایندگان حاضر نیستند واکنشی در این موارد نشان دهند اما در مسائل سیاسی آماده برخورد هستند.»

همه مسئولان در شهرداری، بهزیستی، شورای شهر تهران و… اذعان دارند که تردد معلولین در شهر با مصائب بسیاری روبرو است و سیاستگذاری هایشان بر مبنای حل مشکل آنهاست اما هنوز معلولان برای تردد در شهر با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

این مشکلات بارها و بارها نوشته شده و بارها هم از مشکلاتی که معلولان برای تردد در شهر با آن مواجه هستند گفته شده است ولی به نظر می رسد خوانده می شوند ، گفته می شوند، نهایت چند روزی در مورد آنها صحبت می شود اما به سرعت فراموش می شوند.

اینجا پایتخت ایران است و امکانات بیشتری نسبت به شهرها و روستاهای دور و نزدیک دارد و مصائب کم توانان در شهرهای دیگر قابل مقایسه با مشکلات معلولان تهرانی نیست. البته این مصائب مختص معلولان نیست بلکه کهنسالان و کودکان هم با این مشکلات دست به گریبانند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.