کد خبر : 69610
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
-

آموزش مهارت‌های ورزشی به توان‌خواهان قزوینی از فضای مجازی دنبال می‌شود

آموزش مهارت‌های ورزشی به توان‌خواهان قزوینی از فضای مجازی دنبال می‌شود
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: فضای مجازی از زمان شیوع ویروس کرونا بار مهارت های حرکتی معلولان را بر دوش گرفته و تمامی فعالیت های آموزشی ورزشی توانخواهان از این طریق انجام می‌شود.

به گزارش سورپرس، راحله جاتن، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مراکز روزانه توانبخشی و همچنین سالن های ورزشی به علت همه گیری بیماری کرونا، خدمات توانبخشی و همچنین پیگیری ورزش توانخواهان به صورت مجازی انجام می شود.

وی افزود: مرکز روزانه توانبخشی سالمندان اقدام به تشکیل گروه های مختلف در شبکه های مجازی جهت انجام فعالیت های مختلف در فضای مجازی کرده که از جمله گروههای تشکیل شده مهارت های حرکتی می باشد  که مربیان مرکز، فعالیت ها را به صورت مجازی در داخل گروها قرار می دهند و افراد در داخل منزل این فعالیت ها را انجام و در گروه ارسال می کنند.

این مسوول گفت: این قشر البته در کنار این موضوع و با توجه با دستورالعمل کرونایی به صورت حضوری هم فعالیت می کنند تا بدین وسیله کرونا تاثیر زیادی بر موضوعات حرکتی معلولان نگذارد.

جاتن اضافه کرد: این مرکز در زمینه مهارت های حرکتی جزو ۶ مرکز برتر کشور شده و به تازگی هم در جشنواره مسابقات مجازی ورزشی  شرکت کرده و ۲ نفر از مادران در زمینه پینگ پنگ و آمادگی جسمانی مقام کسب کرده اند.

وی اظهار داشت: در همین راستا انجمن حمایت از توانخواهان ذهنی و سندرم داون استان قزوین به دلیل شرایط  کرونا و تعطیلی سالن های ورزشی و خطر ابتلا این افراد، فرآیند ورزش مجازی را برای توانخواهان انجام داد و با تهیه فیلم های آموزشی ورزشی در گروه مجازی از جمله حرکات ورزشی، حرکات اصلاحی ورزشی در سال ۹۹ در مسابقات مجازی پینگ پنگ و پرتاپ توپ  کشوری سه نفر از توانخواهان برتر انتخاب و به آنها جوایزی اهدا شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: امیدواریم با نابودی ویروس کرونا یکبار دیگر فعالیت های ورزشی توانخواهان با شور و حرارت بیشتری دنبال شود تا این افراد با روحیه و نشاط بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.