کد خبر : 100170
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۱۸
-

آموزش دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی از ۲۰ فروردین حضوری می‌شود

آموزش دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی از ۲۰ فروردین حضوری می‌شود
نصیری‌قیداری گفت: کلاس‌های دانشجویان کارشناسی ورودی سال ۹۸ و ماقبل آن از روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

گروه آموزش سورپرسآزاده طباطبایی؛ سعدالله نصیری‌قیداری، با تاکید بر اینکه کلاس‌های این دانشگاه از ۲۰ فروردین حضوری تشکیل می‌شود، درباره برنامه‌های تحصیلی دانشگاه در سال آتی گفت: کلاس‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد که پروپوزال آن‌ها تصویب شده باشد، حضوری است اما دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۰ شرایط متفاوتی خواهند داشت. کلاس‌های دانشجویان مقطع دکتری مانند سالی که گذشت به شکل حضوری خواهد بود.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با بیان این‌که در سال تحصیلی که گذشت سه چهارم دانشجویان در دانشگاه حضور نداشتند، بیان کرد: این دانشگاه با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ است و در صورت اعلام وضعیت بی‌خطر آمادگی دارد که همه کلاس‌ها را حضوری برگزار کند. دانشگاه برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و تغذیه آن‌ها آمادگی کامل دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حذف ۲ نیم‌سال تحصیلی توسط جمعیتی از دانشجویان را نامطلوب خواند و نسبت به درخواست حذف احتمالی در نیم‌سال تحصیلی آینده نیز ابراز نگرانی کرد.

نصیری‌قیداری اظهار کرد: این دانشگاه در سالی که گذشت به دانشجویان مجوز داد یک نیم‌سال را بدون محاسبه در سنوات تحصیلی حذف کنند که حدود ۲ هزار نفر از این امکان استقبال کردند، برای نیم‌سال بعدی نیز دانشجویان درخواست حذف بدون احتساب در سنوات داشتند و دلیل آن‌ها نیز وجود چنین مجوزی در دانشگاه تهران بود، اگرچه این کار به دور از تدبیر مدیریتی بود اما ما نیز برای رعایت حال دانشجویان خود، مجوز صادر کردیم و برای آن محدودیت‌هایی نیز قائل شدیم. در نیم‌سال دوم مجوز حذف، فقط شامل دانشجویانی که شرایط خاص داشتند مثل مبتلایان به کرونا شد و در مجموع این‌بار حدود ۵۰۰ نفر از این مجوز استفاده کردند که این ارقام از جهات مختلف جای تامل دارد.

این مقام مسئول مشکلات حذف نیم‌سال تحصیلی را چنین شرح داد: دیر فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان سبب محدودیت ما در تامین خوابگاه و تغذیه دانشجویان می‌شود که در واقع این دسته از دانشجویان حق دانشجویان بعدی که منتظر ورود به دانشگاه هستند را ضایع می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی درباره نحوه برگزاری امتحانات در ترم جدید تحصیلی که از بهمن‌ماه آغاز شده است، گفت: بر اساس ستاد استانی آموزش عالی تاکید ما برگزاری حضوری امتحانات است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.