کد خبر : 99546
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
-

سید حسن نصرالله اعلام کرد؛

آمریکا مسئول حوادث اوکراین است

آمریکا مسئول حوادث اوکراین است
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، درس عبرتی برای هر کسی است که به آمریکا اعتماد کند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در همایشی با عنوان ”افکار و اندیشه های سرور شهدای ما“ که به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی دبیرکل سابق این حزب برگزار می شود، گفت :  آنچه در اوکراین رخ می‌دهد درس عبرتی برای کسانی است که به آمریکا تکیه می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کشور‌های غربی هر کاری علیه روسیه به جز درگیری مستقیم با آن، انجام می‌دهند. مواضع فعلی غرب بیانگر معیار‌های دوگانه آن در مقایسه با جنگ‌های آمریکاست. جهان فقط به قدرتمندان احترام می‌گذارد و در برابر جنایت‌های آمریکا سکوت می‌کند.

سید حسن نصرالله افزود: آمریکا سه و نیم میلیارد دلار از اموال ملت افغانستان را سرقت کرد، در حالی که جامعه جهانی در برابر این اقدام، کاملا سکوت کرد.

آمریکا مسئول آنچه در اوکراین رخ می‌دهد است و آمریکا بود که اوضاع را در این مسیر پیش برد. واشنگتن هر کاری می‌توانست برای اجرای سناریوی فعلی در اوکراین انجام داد و پیش شرط‌هایی را برای پیچیده‌تر کردن اوضاع تعیین می‌کند.

سید حسن نصرالله به مبارزان قهرمان فلسطینی در اردوگاه جنین در کرانه باختری درود فرستاد و  گفت: سید عباس موسوی دغدغه اسلام داشت و با استفاده از همه ابزار‌ها برای دعوت به آن تلاش می‌کرد. سید عباس موسوی، به فرهنگ ادای تکلیف شرعی و وظیفه‌ای که بر گردن هر کسی قرار دارد، ایمان داشت. او به همکاری منظم دسته جمعی و همکاری در چارچوب جنبش و حزب باور داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: معتقدم این همایش که با عنوان ”افکار و اندیشه های سرور شهدای ما“ برگزار شده است، آغازی برای مرحله جدیدی است که مقاومت اسلامی لبنان بعد از گذشت چهل سال از تاسیس، به آن نیاز دارد.

ان شاء الله در ماه ژوئن آینده مراسمی برای بزرگداشت تاسیس مقاومت اسلامی برگزار خواهیم کرد. بعد از گذشت این چند دهه باید در مورد آنچه گفته و نوشته شد و اتفاق افتاد یک ارزیابی داشته باشیم، آنها را مطالعه کنیم و مستندسازی کنیم و از این تجربیات بزرگ عبرت و درس بگیریم. تجربه هایی که هزینه سنگینی داشته است و خون های زیادی پای آن ریخته شده و صبوری بسیاری طلبیده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: مطالعات و سخنرانی ها در همایش ”افکار و اندیشه های سرور شهدای ما“ و کارگروه های آن که درباره تفکرات و سیره عملی سید عباس الموسوی خواهد بود، مستندسازی خواهد شد تا به اسناد حزب الله افزوده شود.

همان گونه کتاب هایی از سخنرانی ها و بیانات این شهید بزرگوار جمع آوری شده است. این کار باید در مورد بقیه شهدای ما هم انجام شود. این کار برای امروز و فردا و حفاظت از تاریخ نیاز است. مدت هاست بحث هایی در مورد برخی مبارزانی که در نیمه نخست قرن گذشته قیام کردند بوجود آمده است که آیا آنها رزمنده و انقلابی بودند یا غارتگر و راهزن؟ این در حالی است که میان ما و آنها فاصله زمانی زیادی وجود ندارد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد : اکنون که ما زنده ایم و می توانیم واقعیت ها را بگوییم و از خود دفاع کنیم، باید این کار را انجام دهیم. گروه های مقاومت در لبنان و فلسطین در جهان به عنوان جنایتکار و قاتل و تروریست و دزد و صاحبان گروه های مافیا و قاچاق مواد مخدر معرفی می شوند. نمی دانیم که بعد از بیست یا پنجاه سال چه تصویری از این افراد ارائه خواهد شد. بنابر این باید چهره نورانی و تاریخ پرافتخار این شهدا و رزمندگان را مستندسازی کنیم و به دست نسل آینده برسانیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.