کد خبر : 13658
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۱۰
-

آمریکا شماری از اعضای شورای نگهبان ایران را تحریم کرد

آمریکا شماری از اعضای شورای نگهبان ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به دنبال اقدامات خصمانه علیه تهران، شماری از اعضای شورای نگهبان از جمله آیت الله احمد جنتی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش سورپرس، هنری روم تحلیلگر مسائل ایران در گروه اوراسیا در صفحه توییتری خویش با انتشار بیانیه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا نوشت: یک روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی ایران دولت آمریکا شماری از اعضای شورای نگهبان از جمله آیت الله احمد جنتی، عباسعلی کدخدایی، سیامک رهپیک، آیت الله محمد یزدی و دکتر محمدحسن صادقی مقدم را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

با شروع کار رییس جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا طرح های مختلفی علیه ایران به اجرا گذاشته شده‌ است،؛ یکی از این طرح‌ها که به تازگی به آن می‌پردازند پروژه تحریم انتخابات است.

به تعبیر سیاسیون، حمله به شورای نگهبان و زیرسوال بردن نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها از مراحل این پروژه در داخل بود.

حنی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت با بیان اینکه «مردم ایران با حضور همیشگی خود در صحنه حماسه‌های زیادی آفریده‌اند» تأکید کرد: «روز دوم اسفند مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی دوباره افتخار بیافرینند».

روحانی افزود: «اگر می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم، یک نمونه‌اش در ۲ اسفند است که باید در صحنه بیاییم. همه باید پای صندوق آرا بیاییم و نمی‌شود کسی بگوید در تهران من یک نفر هم ندارم که بروم بنویسم. این حرف قابل قبول نیست. ممکن است من ۳۰ نفر را پیدا نکردم و ۲۰ یا ۲۸ نفر پیدا کردم. ولی اگر کسی بگوید در میان این همه کاندیدایی که در تهران وجود دارد من یک نفر را هم پیدا نکردم که با ذوق و سلیقه‌ام بخواند، قابل قبول نیست.»

براساس آمار شورای نگهبان امسال هفت هزار و ۲۰۰ نفر برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند یعنی هر ۲۴ نفر برای یک کرسی که در این بین حضور جوانان با توجه به ابلاغ گام دوم انقلاب، چشمگیر است.

با شدت یافتن و گسترده شدن دامنه تحریم های استکبار جهانی علیه مردم ایران و تروریسم اقتصادی، در صورت مشارکت بالای مردم در انتخابات، ثابت می شود که تحریم ها در دورکردن ایرانیان از نظام سیاسی حاکم، بی تاثیر بوده است و در نتیجه، پاسخی محکم و کوبنده به راهبرد فشار حداکثری دشمن خواهد بود.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.