کد خبر : 111968
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
-

آماندا راوی جاده ابریشم

آماندا راوی جاده ابریشم
مستند پژوهشی "آماندا" در جاده ابریشم با پیوندهای تاریخی در استان گلستان به نویسندگی و کارگردانی علی صلح جو بعد از یک وقفه طولانی در حال تولید و تصویربرداری است.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس؛  آماندا در این ره گذر تاریخی از بازسازی مسیر جاده ابریشم و اهمیت آن در امور فرهنگی و بازرگانی با ساختاری نوین از شرق آسیا تا غرب اروپا و همچنین حوزه خلیج فارس را روایت می کند. ماجرا آماندا با دیدن پارچه حریر زربافی شروع می شود که نام کسی به خط پارسی در آن نوشته شده است و او به دنبال شجره خود به ایران می آید و این آغاز ماجرا ست.

مستند پژوهشی “آماندا” با موضوع جاده ابریشم از محصولات مشترک ایران و کانادا محسوب می شود که در حال حاضر در مسیر استان های: خراسان، گلستان، سمنان، تهران، آذربایجان، فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان با محوریت فرهنگ عامه، صنایع دستی و گردشگری به نویسندگی و کارگردانی علی صلح جو در حال تولید است. علی صلح جو دانش آموخته کارگردانی سینما از کانادا می باشد و در کارنامه هنری خود آثار مستندی چون کارشناسی تعزیه عاشورا، مژده ای دل، یزله، گل آقا و تله فیلم های: جسارت، منشی موقت، بر سر دوراهی و عاشقانه ها را ساخته است.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.