کد خبر : 33962
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
-

آمار ساخت و ساز مسکن معلولین در استان مازندران

آمار ساخت و ساز مسکن معلولین در استان مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که بیش از ۸۵ درصد از مسکن معلولان در استان طی هفت سال گذشته ساخته و تحویل آنان شده است.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی بهزیستی مازندران ،دکتر فرزاد گوهردهی، مدیر کل بهزیستی استان مازندران افزود : در حالی که تا سال ۹۲ تنها ۱۰۰ واحد مسکن برای معلولان مازندران ساخته و تحویل شده بود ، اکنون آمار به ۶۹۲ واحد افزایش یافته است.

دکتر فرزاد گوهردهی با اظهار این که حمایت دولت تدبیر و امید از ایجاد مسکن برای گروه های هدف بهزیستی بی سابقه بوده است، گفت : در مجموع چهار هزار و ۱۶۷ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در این دولت تحویل شده است.

وی افزد : بخشی از منابع مالی مورد نیاز این واحدها از محل اعتبارات مصوب سازمان بهزیستی در قالب احداث یا خرید به مددجوی تحت پوشش این سازمان تحویل داده شده است ضمن اینکه خیرین نیز با حمایت های خود نقش بسزایی در این امر ایفا نمودند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر حمایت های مالی  دولت تدبیر و امید از ایجاد اشتغال، به  رشد ۷۰ درصدی اشتغال در میان جامعه هدف بهزیستی در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: آمار اشتغال این سازمان نشان می‌دهد که ایجاد اشتغال از  هزار و ۶۵۴ نفر   به ۲ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است .

افزایش مراکز پیش‌گیری از آسیب اجتماعی

وی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی  را یکی دیگر از ماموریت های نهاد بهزیستی دانست و گفت: در این راستا مراکزی به منظور ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی راه‌ اندازی شد.

گوهردهی ساخت مراکز پیش گیری را گامی مهم در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان نوصیف کرد و افزود: این مراکز که به اورژانس اجتماعی معروف هستند از طریق خط تلفن ۱۲۳ به ارائه خدمات سیار اجتماعی و مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تعداد افراد برخوردار شده از خدمات طرح مداخله اورژانس اجتماعی ، از سال ۹۲ تا سال ۹۶ ، رشد  ۲۰۵ درصدی داشته است افزود: این امر نه تنها به دلیل افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در استان محقق شد، بلکه نشان داد که چه میزان اعتماد مردم به این طرح در حال افزایش بوده و کارایی آن را ثابت کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه واحدهای ارائه خدمات اورژانس اجتماعی درطی هفت سال  بیش از ۶۳ درصد افزایش یافته است ، گفت : این مراکز از ۱۱ مرکز به  ۱۸ مرکز در سراسر استان توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره اعم از مراکز سلامت روان محلی ، عمومی، تخصصی و دولتی زیر نظر این سازمان نیز به ارائه خدمات به عموم شهروندان می‌پردازند، گفت: رشد بیش از ۱۶۴ درصدی تعداد این مراکز در مازندران، نشان‌دهنده اهمیت مقوله مشاوره در نزد خانواده‌ها و افزایش اعتماد عمومی به خدمات بهزیستی است.

گوهردهی با بیان اینکه مراکز شبه‌خانواده نیز در کنار خیریه‌ها و مراکز نگهداری کودکان و شیرخوارگاه‌ها به ارائه خدمات به کودکان فاقد سرپرست موثر می پردازند، اظهار داشت: تعداد مراکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی از ۱۹ مرکز در سال ۹۲ به ۲۴ مرکز رسیده و از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

توسعه مراکز مشاوره ژنتیک

مدیرکل بهزیستی مازندران پیشگیری و درمان اعتیاد را هم از یکی مهم ترین اهداف بهزیستی در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در مدت هفت سال ۳۰مرکز با هدف درمان بیماران دچار سوء مصرف مواد مخدر تاسیس شد و تعداد مراکز استان به ۱۳۶ مرکز رسیده است.

وی از ایجاد مراکز مشاوره ژنتیک در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌های وراثتی یاد کرد و گفت: هم‌اکنون ۲۱ مرکز مشاوره ژنتیک در استان مشغول فعالیت است که تعداد آن‌ها در آغاز دولت تدبیر و امید هشت مرکز بوده است.

گوهردهی همچنین  از رشد ۳۶ درصدی مراکز خدمات توانبخشی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت : تعداد مراکز توانبخشی استان که به صورت روزانه یا شبانه روزی به افراد توانخواه خدمات می دهند از ۸۳ مرکز به ۱۱۳ مرکز افزایش یافته است .

افزایش مستمری مددجویان

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این نهاد تا کنون ۶۶ هزار معلول در سطح استان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است گفت: بیش از ۷۳ درصد معلولین تحت پوشش استان از خدمات مستمر بهزیستی برخوردار می شوند.

وی تعداد مستمری بگیران بهزیستی را ر ابتدای دولت یازدهم ۹ هزار ۴۶۴ نفر اعلام کرد و افزود : با افزایش سفره حمایتی دولت تدبیر و امید در حال حاضر ۴۷ هزار و ۸۶۷ نفر از مددجویان بهزیستی به طور ماهانه مستمری و حق پرستاری دریافت می کنند.

او ادامه داد: ارشد تعداد مستمری بگیران بهزیستی مازندران در حالی رقم خورد که دولت میزان مستمری مددجویان را تا سال گذشته ۲۲۴ درصد افزایش داد.

گوهردهی تامین بخشی از شهریه کودکان متعلق به خاواده‌های سه دهک پایین درآمدی را اقدامی دیگر در جهت حمایت از قشر محروم جامعه دانست و گفت: در طی سالهای خدمات دولت تدبیر و امید، ۲ هزار و ۹۲۵ کودک از چتر حمایتی این خدمات برخودار شدند.

وی ارائه یک وعده غذای گرم با هدف بهبود وضع تغذیه کودکان سه تا ۶ ساله خانواده های نیازمند در مناطق محروم وروستایی و حاشیه شهرها را یکی از اقدامات مهم دولت عنوان و خاطر نشان کرد: این امر موجب ارتقاء آگاهی خانواده هادر زمینه تغذیه و رشد کودکان و اصلاح عادات و ایجاد رفتار تغذیه ای صحیح در کودکان می شود .

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : این طرح  از سال ۱۳۸۶ به مرحله اجرا درآمد که در طی سال های ۹۲ تا ۹۶ با رشد ۵۷۹ درصد مواجه بوده است.

گوهردهی به مشکلات اقتصادی دولت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: با این حال هیچگاه دولت مشکلات مددجویانر ا نادیده نگرفته و آنها را بی پاسخ نگذاشته است.
وی گسترش چتر حماتی و فراهم کردن حداکثر امکانات برای مددجویان بهزیستی و دیگر اقشار جامعه را از عملکردهای مثبت دولت تدبیر و امید در بحرانی ترین شرایط اقتصادی کشور دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.