کد خبر : 123997
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۲۵
-

اعلام وضعیت قرمز در آذربایجان غربی؛

آماده باش در منطقه زلزله زده خوی/ ۳ کشته و ۴۴۷ مصدوم در زلزله

آماده باش در منطقه زلزله زده خوی/ ۳ کشته و ۴۴۷ مصدوم در زلزله
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیمارستان خوی در حالت آماده باش بوده و احتمال برپایی بیمارستان صحرایی نیز وجود دارد.  

به گزارش سورپرس؛ محمد حسن نامی با اشاره به وقوع زلزله در منطقه خوی، اظهار کرد: در پی وقوع زلزله در منطقه خوی استان های زنجان و آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار به حالت آماده باش در آمده اند و تیم های ارزیابی به منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: بیشتر نیاز است که چادر و وسایل گرمایشی تهیه و در میان مردم زلزله زده توزیع شود. زلزله در ۷ کیلومتری خوی رخ داده و با توجه به اینکه امشب مردم نگران هستند اولین نیاز آنها تهیه وسایل گرمایشی است که در حال تهیه این تجهیزات هستیم.

نامی ادامه داد: در حال تهیه کانکس و اعزام از تهران و استان‌های شرقی هستیم و این تجهیزات را تا فردا به منطقه زلزله زده خوی ارسال خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشورادامه داد: آذربایجان و منطقه زلزله زده خوی و شهرهایی مانند سلماس به حالت آماده باش هستند و سوله های بحران خود را آماده کرده‌اند، سوله های خوی نیز آماده هستند و امشب مردم را در آن اسکان خواهیم داد.

نامی با اشاره به خدمات بیمارستان‌ها در منطقه خوی، خاطرنشان کرد: بیمارستان ها شلوغ شده و در حالت آماده باش هستند و احتمال برپایی یمارستان صحرایی وجود که اینها نیز تدارک دیده می شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۲ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده و در حال بررسی میان خسارت هستیم.

۳ کشته و ۴۴۷ مصدوم در زلزله / اعلام وضعیت قرمز در آذربایجان غربی

وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی که در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود، تاکنون سبب مصدومیت صدها تن از ساکنان این مناطق و مرگ سه تن شده و البته خساراتی را نیز به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی وارد کرده است. امدادگران در این مناطق در آماده‌باش کامل قرار دارند.

صادق محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی گفت: در ساعت ۲۱:۴۴ امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند، گفت: بررسی این تیم‌ها آغاز شده و گزارش آن اعلام خواهد شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ساکنان مناطق متاثر از زلزله خواست که آرامش خود را حفظ کرده و از حضور در مناطق مسقف یا فضاهایی که احتمال ریزش آن وجود دارد تا ساعات آتی پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.