کد خبر : 61253
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
-

آغاز چهارهمین همایش بین المللی بهداشت محیط به میزبانی یزد

آغاز چهارهمین همایش بین المللی بهداشت محیط به میزبانی یزد
دکتر رییسی گفت: یکی از مزایای کرونا این بود که نقش مهم و کلیدی بهداشت محیط و حرفه ای در کنترل پاندمی ها از جمله کووید ۱۹ را به دنیا نشان داد.

به گزارش سورپرس، در افتتاحیه این همایش، معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی گفت: هر چند کرونا مصیبت های زیادی را داشت ولی یکی از مزایای کرونا، نقش مهم و کلیدی بهداشت محیط و حرفه ای در کنترل پاندمی ها از جمله کووید ۱۹ را به دنیا نشان داد. دکتر رئیسی گفت: بیماری های غیر واگیر ۷۵ تا ۸۰ درصد از مرگ و میرهای کشور را شامل می شود و عوامل متابولیک، رفتاری و بهداشت محیط سه فاکتور اصلی در بحث بیماری های غیر واگیر است.

وی ادامه داد: هر چند کرونا بیماری واگیردار تنفسی است اما ۷۳ درصد از مرگ و میرهای کرونا در افراد مبتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان، فشارخون و دیابت و …. رخ می دهد و این موضوع نشان می دهد همچنان بیماری های غیرواگیر در راس حوزه سلامت کشور باید قرار گیرد. دکتر رئیسی افزود: بهداشت محیط در کنترل پاندمی کرونا نقش بی بدیل دارد و یکی از کارهای بزرگ و فوق العاده در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت تهیه و تنظیم شیوه نامه های بهداشتی  برای ۴ هزار و ۳۰۰ شغل بوده است .

دبیر علمی همایش گفت: این همایش، از باسابقه ترین همایش های علمی در کشور است و تبادل تجربیات تحقیقاتی که در سال های گذشته انجام شده و استفاده از این ایده ها در صنعت از جمله اهداف برگزاری همایش است. دکتر مختاری افزود: در این همایش ۳۰۰ نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران شرکت کردند و بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۲۰ مقاله برای سخنرانی و ۱۶۰ مقاله به عنوان پوستر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: مهم ترین محور همایش نقش بهداشت محیط در کنترل و مدیریت اپیدمی ها با تاکید بر کرونا است. دبیر علمی همایش اظهار داشت: برای اولین بار در همایش های علمی کشور بخش توییزر اضافه شده است و افراد می توانند ایده های خود را که قابلیت تجاری سازی دارد را به شکل توییزر  که تلفیقی از توئیت و تیزر است ( تصویر کوتاه و گویا) ارائه کنند و در صورت انتخاب، توسط شتاب دهنده ها برگزیده و برای تجاری سازی در اختیار صنعت قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.