کد خبر : 72164
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
-

آغاز بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از فردا

آغاز بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از فردا
بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از فردا (۱۷ خرداد) با حضور ۸۶۰ کتابفروشی از سراسر کشور، کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش سورپرس، در «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» سقف مجاز خرید برای هر خریدار دو میلیون ریال است و خریداران می‌توانند از ۱۷ تا ۲۳ خردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰درصدی خریداری کنند.

آغاز بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از فردا
از مجموع ۸۶۰ کتابفروشی عضو طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، ۱۲۴ کتابفروشی در استان تهران و ۷۳۶ کتابفروشی در سایر استان‌ها هستند. اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، به تفکیک هر استان، روی سایت طرح‌های فصلی کتاب قابل مشاهده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند. در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

این طرح که از آن با عنوان طرح‌های فصلی فروش کتاب یاد می‌شود از جمله امکاناتی است که کتابفروشان وجود آن را در ایام رکود فروش کتاب در همه‌گیری کرونا ضروری می‌دانند.

طرح بهارانه کتاب از ۱۷ خردادماه جاری در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. این طرح هفدهمین دوره از برگزاری طرح‌های فصلی کتاب است، در آخرین دوره که زمستانه کتاب ۱۳۹۹ بود، ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت فعال داشته‌اند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.