کد خبر : 60364
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
-

آزاد راه غدیر فردا افتتاح می شود

آزاد راه غدیر فردا افتتاح می شود
با بهره برداری از موثرترین آزاد راه کشور، ۱۴ استان از مزایای آن بهره مند می شوند.

به گزارش سورپرس، وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر فردا پنجشنبه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن ابیطالب (ع) به بهره برداری می‌رسد. اسلامی با بیان اینکه این آزاد راه یکی از طرح‌های متفاوت توسعه آزاد راهی کشور به شمار می‌رود افزود: آزاد راه غدیر نخستین طرح ملی است که از ایده تا بهره برداری در یک دولت بوده است و فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

‌به گفته وزیر راه و شهرسازی این آزاد راه ترانزیت عبوری کشور را تسهیل و زمان سفر را ۹۰ دقیقه برای خودرو‌های سنگین و ۶۰ دقیقه برای خودرو‌های سواری کاهش می‌دهد. آزاد راه غدیر که ۱۵۸ کیلومتر طول دارد، آزادراه قم _گرمسار، قم _تهران، ساوه _تهران وتهران _قزوین را به هم متصل می‌کند ودر مسیر راه ابریشم قرار گرفته و نقطه اتصال آزاد راهی کشور از مرز بازرگان تا مرز‌های افغانستان و ترکمنستان است.

اسلامی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۳۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر عبور می‌کنند افزود: در این آزادراه ۲۳ دستگاه پل اصلی ۶۷۵ دستگاه آبرو و زیر گذر و دو تونل به طول ۴۳۵ متر در زیر آزادراه کرج قزوین ساخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه راندمان این پروژه سالی ۲۰ درصد بوده در حالی که  در طرح مشابه راندمان سه تا پنج درصد و در نهایت ۹ درصد بوداست گفت:  راندمان بالای این پروژه نشان می‌دهد که توان مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه‌ها، توان مدیریتی کشور و اتحاد با بخش خصوصی بسیار خوبی داشته ایم. اسلامی می‌گوید: در ابتدای فعالیت دولت ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر  آزادراه در کشور وجود داشت که با تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این آمار به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.