کد خبر : 5045
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
-

آرزوهای کودکان محک در شب یلدا/ نیت مادران با فال حافظ

آرزوهای کودکان محک در شب یلدا/ نیت مادران با فال حافظ
کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان محک، همچون سایر کودکان، یلدا را با دورهمی سپری کردند و فال حافظ هم گرفتند.

به گزارش سورپرس؛ هر فردی که گذرش به بیمارستان بیافتد می‌داند که روز و شب‌هایش به کُندی می‌گذرد و هر ساعت آن برایش اندازه یک سال است.

وقتی که بیمار کودک باشد، شرایط سخت‌تر می‌شود و صحبت کم طاقتی آنها و نگاه‌های نگران پدر و مادر به میان می‌آید. برای همین است که واحد خدمات حمایتی موسسه محک تلاش می‌کند تا روزهای تقویم و مناسبت‌های سال برای شادی کودکان مبتلا به سرطان رنگ دیگری داشته باشد. شب یلدا یکی از همان مناسبت‌هایی است که تلاش می‌شود حال و هوای آن مهمان اتاق‌های بستری و اقامتگاه‌ کودکان محک شود.

واحد خدمات حمایتی محک به کمک داوطلبان، چند روز مانده به یلدا، در تب و تاب برگزاری مراسمی شدند تا یک دقیقه بیشتر با هم بودن را جشن بگیرند. گروه‌ هنری داوطلب دکور سفره یلدا و بادکنک‌آرایی را به عهده گرفتند تا کودکانی که شب یلدا را در بیمارستان و اقامتگاه می‌گذرانند شادمانه‌تر فرآیند درمان را طی کنند و آرزویشان از بودن یا نبودن، به چگونه زیستن در آینده تغییر کند.

بفرمایید ننه سرما

یلدای امسال در محک به بلندی اولین شب زمستان بود؛ داستانش از ۱۰ صبح شروع شد و تا ۸ شب ادامه داشت. کودکانی که از چند روز قبل با دیدن درختی با شکوفه‌های نورانی و میوه‌های شیشه‌ای انار متوجه حال و هوای متفاوت این روزها شده بودند، با دیدن تابلوی بزرگی که حکایت از فصل زمستان داشت، به وجد آمدند. آنها ژست‌های کودکانه خود را با پایه سرم و دست‌های آنژوکت‌دار همراه کردند تا عکس‌هایی ثبت کنند برای یادآوری این روز شاد.

یکی از بچه‌ها عکس تکی می‌خواست و دیگری دوست داشت پدر و مادرش هم در عکس باشند. یکی از «ننه سرما» که با ابروی پنبه‌ای و چادر رنگی، لبخند می‌زد دعوت کرد کنارش بایستد و دیگری طرح هندوانه را بر صورتش گرفت تا خنده‌اش را هم یلدایی کند و آن یکی تفنگش را در دست گرفت و مانند گانگسترها ایستاد. همه لبخند می‌زدند تا لحظه‌هایشان به شیرینی ماندگار شود.

فالشان به سلامتی

یلدا با فال حافظ عجین شده است و همین باعث شد «بانوی زمستانی» محک فال‌های حافظ را که در شیشه‌های کوچکی قرار داشت به تک‌تک اتاق‌های بیمارستان برساند. نیت همه مادران فقط «سلامتی» فرزندانشان بود. کودکان نیز هر کدام، آرزویی را به فال حافظ‌شان گره زدند و به امید فردایی شاد، لبخند زدند.

داوطلبان که با ساز و آواز «بانوی زمستانی» را همراهی می‌کردند، بسته‌های آجیل و انار و شیرینی را به کودکان و مادرهایشان اهدا می‌کردند تا آنها نیز یلدایشان را، خوشمزه به پایان برسانند.

یلدا به رنگ اقوام مختلف

یلدا در اقامتگاه‌های محک نیز جریان داشت. فضایی که با بادکنک‌های رنگی آراسته شده بود، حکایت از یک شب شاد داشت. شبی که در آن حسام، فرزند ۱۶ ساله محک با خواندن آهنگ ترکی همه را هیجان‌زده کرد و محمد، فال حافظ داوطلبان و پرسنل اقامتگاه را گرفت. ساکنان اقامتگاه محک در این شب، بار دیگر خانواده‌ای از اقوام مختلف تشکیل دادند تا ثابت کنند در محک همه یک خانواده‌اند.

جشن یلدا در اقامتگاه ستارخان هم برپا بود؛ اقامتگاهی که مخصوص کودکانی است که عمل پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز انجام دادند و برای ادامه درمان، به محلی ایزوله نیاز دارند. داوطلبان محک شادی جشن یلدا را با سفره یلدا و گروه موسیقی مهمان این اقامتگاه نیز کردند.

به امید طلوع صبح سلامتی

محک همواره تلاش می‌کند تا با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های در سال، شادی را مهمان روزهای سخت درمان کودکان مبتلا به سرطان سازد؛ تلاشی که جز با همراهی نیکوکاران به ثمر نمی‌رسد. امیدواریم صبح سلامتی هر چه زودتر برای کودکان محک طلوع کند و سرطان از دنیای رنگی‌شان رخت بندد و جهان برای همیشه، با این بیماری خداحافظی کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.