کد خبر : 100272
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۳۹
-

آخرین مقررات پذیرش مسافران هوایی

آخرین مقررات پذیرش مسافران هوایی
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري، با اعلام آخرين مقررات پذيرش مسافران ورودي در پروازهاي بين المللي به ايران گفت: در این مقررات، كشورهاي ويژه با گردش بالاي سويه جهش يافته گزارش نشده است.
به گزارش سورپرس، میراکبر رضوی، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: کشورها از نظر وضعیت شیوع کووید- ۱۹، به کشورهای ویژه با گردش بالای سویه جهش یافته ویروس کرونا، کشورها پرخطر با شیوع بالای بیماری و سایر کشورها تقسیم می شوند. وی افزود: آخرین به روز رسانی بعد از فرصت ۴۸ ساعته انجام شده و کشورهای ویژه با گردش بالای سویه جهش یافته گزارش نشده است.
رضوی در مورد کشورهای پرخطر، گفت: سفرهای مستقیم و غیرمستقیم از این کشورها برقرار است و مسافران ورودی از این کشورها ملزم به ارائه تست منفی PCR کرونا با مهلت ۷۲ ساعت و همچنین گواهی انجام دو نوبت واکسیناسیون کرونا هستند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: غربالگری علامتی (مراقبت سندرمیک بیماری های واگیردار) برای این دسته از مسافران در بدو ورود به کشور انجام خواهد شد و در صورت نیاز، تست PCR مجدد کرونا، به عمل خواهد آمد.
وی خاطرنشان کرد: برای اتباع ایرانی که واکسن دریافت نکرده اند یا واکسیناسیون ناقص دارند در بدو ورود آزمایش PCR مجدد انجام خواهد شد و تا اخذ جواب آزمایش در محل قرنطینه تعیین شده مستقر خواهند شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای مسافران ترانزیت هوایی وجود تست PCR منفی با مهلت ۷۲ ساعت کفایت می کند، افزود: سایر کشورها منع تردد سفر در حال حاضر نداشته و ارائه تست PCR منفی با مهلت مقرر یا گواهی واکسیناسیون کامل الزامی است. همچنین اتباع کشور افغانستان در صورت عدم دریافت واکسن باید در بدو ورود واکسینه شوند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.