کد خبر : 16771
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۴:۲۹
-

آخرین خبرها از تلفات چهارشنبه سوری؛ ۲ نفر جان باختند

آخرین خبرها از تلفات چهارشنبه سوری؛ ۲ نفر جان باختند

بازهم مشابه سال های گذشته چهارشنبه سوری فرا رسید اما امسال به رغم هشدار مسئولان بهداشتی و درمانی در خصوص وجود بیماری کرونا و احتمال در معرض خطر بودن افراد مصدوم حوادث چهارشنبه سوری به این ویروس پرخطر باز هم شاهد افزایش مصدومان و همچنین فوتی نیز هستیم.

به گزارش سورپرس، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش کشته‌شدگان حوادث چهارشنبه‌سوری به دو تن خبر داد. مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: یکی از این افراد جوانی ٢٣ ساله بوده که در اسلام‌شهر دچار حادثه شده است و دیگری نیز مردی ٢٠ ساله بوده که در تهران دچار حادثه شده است.

افزایش مصدومان چهارشنبه‌سوری کشور به ۵۴٠تن

سخنگوی سازمان اورژانس کشورمجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های EOC اورژانس، طی چهارشنبه‌سوری امسال تا ساعت ٢٢:۴۵، ۵۴٠ نفر از جمله ۴۴٧ مرد و ٩٣ زن طی حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند.

.وی در پایان اعلام کرد که تهران با ١۴١ مصدوم در صدر آمار قرار دارد و گفت: پس از تهران، آذربایجان‌غربی با ۵٨ و آذربایجان‌شرقی با ۵٢ مصدوم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

صدمه زدن به آمبولانس‌ ها در شب چهارشنبه سوری

رییس مرکز اورژانس تهران ضمن بیان این که از شهروندان درخواست می‌کنیم در خانه بمانند، گفت: متأسفانه طی حوادث چهارشنبه‌سوری شاهد هستیم که گاهی به آمبولانس‌ها هم صدماتی وارد می‌شود. دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: با توجه به این موضوع که مدتی است بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و کادر پیش‌بیمارستانی و درمانی به شدت در این زمینه درگیر هستند، از شهروندان درخواست می‌کنیم که چهارشنبه‌سوری را در خانه بمانند.
وی ادامه داد: علی‌رغم تمام توصیه‌ها باز هم شاهد هستیم که افرادی طی مراسم چهارشنبه سوری مصدوم شدند. همچنین متأسفانه گاهی طی این حوادث به آمبولانس‌های اورژانس نیز صدماتی وارد می‌شود. از شهروندان می‌خواهیم در صورتی که آمبولانس دیدند، راه را برای آن را باز کنند و فکر کنند که عزیزان خودشان در این خودرو هستند. از شهروندان می‌خواهیم که مراقب باشند به آمبولانس‌های اورژانس صدمه‌ای وارد نشود؛ چراکه در این شرایط واقعا اتفاقات این‌چنینی باری اضافه روی شانه‌های کادر درمانی است. رئیس مرکز اورژانس تهران تأکید کرد: این چهارشنبه‌سوری با سال‌های گذشته متفاوت است. باید بدانیم اگر کسی مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شود، در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌گیرد پس شهروندان باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در خانه بمانند.

پایتخت آرام است
جلال ملکی با بیان اینکه گزارشات حاکی است که امشب در بیشتر مناطق شهر تهران جوی آرام حاکم است افزود: بیشتر مردم امشب را رعایت کردند و در منازل حضور دارند گرچه در برخی مناطق مردم مشغول ترقه بازی هستند ولی در مجموع تاکنون در بیشتر مناطق شهر تهران جوی آرام و بدون حادثه همراه است. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شهروندان خواست که امشب را در منازل بمانند. وی خاطرنشان کرد: تا عادی نشدن وضعیت در مناطق شهر آتش نشانان در معابر و اماکن پرازدحام مستقر هستند.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.