کد خبر : 40259
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
-

آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان

آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان
در نتیجه توافق به دست آمده در نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ساعت ۱۲ امروز آتش بس در مناطق درگیری اعمال شد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، از باکو ، در نتیجه توافق به دست آمده در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ساعت ۱۲ امروز آتش بس در مناطق درگیری اعمال می‌شود.
هرچند مقامات رسمی و وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تا این ساعت (ساعت مخابره خبر) بیانیه یا اظهار نظری در خصوص توافق بدست امده اعلام نکرده اند، با این حال خبر این توافق در رسانه‌های این کشور منتشر شده است.
خبرگزاری “آپا” در گزارشی اعلام کرد در نشست سه جانبه” سرگئی لاورف “، “جیحون بایرام اف” و “ظهراب مناتسکانیان” به ترتیب وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو که به مدت بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامید بیانیه نهایی این نشست توسط وزیر امور خارجه روسیه منتشر شده است.
لاورف اعلام کرد به دنبال دعوت رئیس جمهور روسیه و موافقت رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان وزرای خارجه توافق کردند که از ساعت ۱۲ امروز ۱۰ اکتبر با میانجیگری صلیب سرخ جهانی و بر اساس مقررات موجود برای مبادله اسرای نظامی و اجساد کشته شده‌ها بین طرفین آتش بس انساندوستانه برقرار شود. معیار‌های مشخص این آتش بس بصورت جداگانه مورد توافق قرار خواهد گرفت.
لاورف همچنین اعلام کرده است که جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، مذاکرات اساسی را برای دستیابی به یک توافق صلح آمیز بر اساس اصول اساسی مناقشه آغاز خواهند کرد. بر اساس بند چهارم توافق بعمل آمده طرفین تغییر نکردن فرمت روند گفتگو‌ها را تأیید کردند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.