کد خبر : 57626
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
-

آب خلیج فارس به مشهد رسید

آب خلیج فارس به مشهد رسید
وزیر صمت از آغاز احداث خط لوله دوم آب کشور خبر داد که از استان هرمزگان شروع می شود و از مسیر استان کرمان و خراسان جنوبی به مشهد خواهد رسید

به گزارش سورپرس، علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت افزود: یک افتتاح تاریخی در کشور داشتیم، اما نتوانستیم مردم را مطلع کنیم و این افتتاح تاریخی، انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع و معادن کشور بود که از سال ۹۲ آغاز و در سال جاری، آب منطقه سیرجان افتتاح شد و همچنین در ظرف یک تا دو ماه آینده مسیر اردکان هم افتتاح می‌شود.

رزم حسینی بابیان اینکه با احدث ۸۲۰ کیلومتر خط لوله، آب را از مبدأ خلیج فارس شیرین و به فلات مرکزی انتقال داده ایم گفت: ما هزار و ۵۵۰ کیلومتر آب از محل خلیج فارس برای صنایع و معادن سنگان و همه صنایع، تا مشهد را تأمین می‌کنیم. وزیر صمت افزود: خط سوم نیز از استان هرمزگان شروع واز مسیر کرمان به یزد و اصفهان می‌رسد و به طول ۹۸۰ کیلومتر همزمان در آینده نزدیک شروع خواهد شد. وی گفت: از صندوق توسعه ملی مرحله نخست ۴۰۰ میلیون دلار استفاده کردیم که همه اقساط آن پرداخت شد و درپروژه‌های دوم و سوم نیز، ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید خواهد شد.

وزیر صمت افزود: ما می‌خواهیم شرق کشور را با انتقال آب، توسعه متوازن دهیم و آب را از دریا به صحرا منتقل کنیم تا اشتغال در همه کشور ایجاد شود. رزم حسینی در ادامه سخنان خود گفت: به دنبال سلسله پروژه‌های افتتاحی، امروز به استان زنجان رسیدیم، پنج پروژه با سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هزار و ۷۶۸ نفر با مشارکت بخش خصوصی اجرا و به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان، امروز پنج پروژه در سه رشته صنعتی افتتاح می‌شود افزود: رشته اول فولاد است ما در گذشته وارد کننده این محصول بودیم، اما امروز صادر کننده فولاد هستیم و ایران رتبه دهم جهانی در بحث فولاد را دارد. رزم حسینی ادامه داد: ذخایر کشف شده در حوزه سنگ آهن ۵ میلیارد تن است که امیدوارم اکتشافات جدید صورت گیرد و ذخایر بیشتری کشف کنیم. وی با بیان اینکه در حوزه نساجی نیز ایران قدمت طولانی دارد و ما صاحب فناوری هستیم، گفت: در کشور ۵ هزار و ۸۱۴ واحد فعال وجود دارد که ۲۲۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وزیر صمت گفت: ایران نه تنها کشوری نفت خیز، بلکه کشوری معدن خیز نیز است اگر شرایط ایجاد شود شرکت‌های بزرگ می‌توانند وارد ایران شوند و با نیرو‌های متخصص در حوزه مربوطه به فلزات رنگین اقدام کنند تا ما در حوزه معدن نیز صاحب نام شویم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.