کد خبر : 131846
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
-

زلنسکی: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین بیانگر «شکست روسیه» خواهد بود

زلنسکی: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین بیانگر «شکست روسیه» خواهد بود
 رئیس‌جمهور اوکراین گفت: هر کاری از دستشان بربیاید انجام می‌دهند تا دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ و حضور خلبانان اوکراینی در آسمان این کشور زودتر انجام شود.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی شبانه خود عنوان داشت: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراینی از قوی‌ترین نشانه‌ها مبنی بر “شکست روسیه” خواهد بود.

وی افزود: ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا خلبانان اوکراینی با این جنگنده‌های جدید زودتر در آسمان‌های اوکراین حاضر شوند.

زلنسکی مدعی شد: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراینی یکی از نشانه‌های قوی مبنی بر “شکست روسیه” به دلیل حمله‌اش خواهد بود و این کشور را “ضعیف‌تر و منزوی‌تر” خواهد کرد. این مسئله جنگنده‌ها نشان خواهد داد که “ترور روسی” شکست خورده و جهان ما که مبتنی بر احترام به کشورهای مستقل و حق مردم در انتخاب مسیر خود است، پایدار مانده است.

این بیانیه زلنسکی پس از آن منتشر شد که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه نسبت به جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا هشدار داد و گفت: ارسال‌ تسلیحات جدید غرب به کی‌یف، از جمله جنگنده‌های اف-۱۶، نمی‌تواند اساسا وضعیت را تغییر دهد.

زلنسکی: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین بیانگر «شکست روسیه» خواهد بود

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیروز اعلامیه متحدان مبنی بر اینکه آنها آموزش خلبان‌های اوکراینی را برای استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ آغاز می‌کنند، مورد استقبال قرار داد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.