کد خبر : 88750
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
-

معلولان در شیراز از هزینه‌ صدور پروانه‌ ساختمانی معاف شدند

معلولان در شیراز از هزینه‌ صدور پروانه‌ ساختمانی معاف شدند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز، از معافیت افراد دارای معلولیت نسبت به پرداخت هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی، آماده سازی زمین و عوارض نوسازی (صرفا برای یک واحد مسکونی) خبر داد.

به گزارش سورپرس، مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز سه‌شنبه ۲۵ آبان در جمع خبرنگاران از تصویب آیین نامه توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز خبر داد و دسترسی‌پذیری را گام نخست ایجاد عدالت اجتماعی برای معلولان دانست.

او با بیان اینکه شهرداری ملکف به اجرای آیین نامه حمایت از حقوق معلولان شده است، افزود: برخورداری شهروندان از امکانات و تسهیلات عمومی از حقوق فطری و قانونی توأم با حفظ کرامت ذاتی آنها است و تلاش برای رفع هرگونه تبعیض در برخورداری وظیفه تمام دستگاه‌های دولتی است.

زارعی با بیان اینکه برابری فرصت‌ها اساس حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: راه تحقق عدالت اجتماعی در گام اول برابری فرصت‌ها در راستای بهره‌مندی از امکاناتی است که زمینه ساز حضور افراد در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را فراهم می‌کند.

او عنوان کرد: در همین راستا استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از سامانه‌های حمل و نقل عمومی درون شهری و مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی تصویب شد.

این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر کاهش محدودیت‌های موجود در سطح شهر و فضاهای عمومی که منجر به اخلال در شکوفایی استعدادهای افراد دارای معلولیت به‌عنوان بخشی از جامعه شده است، عنوان کرد: شهرداری مکلف به اجرای دقیق آیین نامه در خصوص دسترس پذیری، مناسب سازی و همسطح سازی ، تردد و تحرک معلولان در طرح های عمرانی و شهرسازی و خدماتی و اماکن عمومی از قبیل ساختمان های اداری، درمانی و آموزشی است.

زارعی همچنین عنوان کرد: باید حداقل ۳ درصد از مجوزهای استخدامی (رسمی،پیمانی ،کارگری) به افراد دارای معلولیت اختصاص داده شود و اشخاص حقیقی و حقوقی که ۵ درصد از نیروهای تحت پوشش بیمه آنها افراد دارای معلولیت باشند در همه مناقصات شهرداری شیراز در شرایط مساوی با دیگر شرکت کنندگان براساس جدول ارزیابی از اولویت برخوردار می‌شوند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.