کد خبر : 42509
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
-

قحطی «مدیر» و «دلهره» رعب‌آور وزارت ورزش

قحطی «مدیر» و «دلهره» رعب‌آور وزارت ورزش
وزارت ورزش که مالک دو باشگاه پرطرفدار ایران است حالا که می خواهد برای این دو تیم «مدیر» انتخاب کند، به دلیل آنکه از سالها قبل تدبیری برای پرورش مدیران کارآمد نداشته به بن بست رسیده است.

به گزارش سورپرس؛ تیم‌های استقلال و پرسپولیس که متعلق به وزارت ورزش هستند به دلیل بی تدبیری‌هایی که از این وزارتخانه از قبل داشته و همچنان هم ادامه دارد در شرایطی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که هر دو باشگاه از بی ثباتی مدیریتی رنج می‌برند و تکلیف مدیریت آنها مشخص نیست.

در حالی که استقلال طی سال‌های اخیر به دلیل تغییرات مدیریتی زیاد با مشکلات پرتعدادی مواجه بود و با نرسیدن به یک قهرمانی خون به دل هوادارانش کرده است، پرسپولیس هم که شرایط بهتری داشت با بی تدبیری وزارت ورزش به سرنوشت آبی پوشان دچار شد و در انتظار انتخاب مدیرعامل است.

البته با توجه به سوابق گذشته و تجربه‌ای که در مدیریت این دو باشگاه وجود دارد بعید است وزارت ورزش مستقیم مدیرعامل را انتخاب کند و احتمالاً برای اداره امور این باشگاه سرپرست انتخاب خواهد کرد. اتفاقی که برای استقلال هم رخ داد است.

استقلال و پرسپولیس که میلیون‌ها هوادار دارند با بی تدبیری وزارت ورزش در روزهای بی ثباتی به «ثبات» رسیده‌اند و کمتر مقطعی را سراغ داریم که اوضاع مدیریت این دو باشگاه آرام و بی حاشیه باشد.

در حالی که وزارت ورزش در تلاش است تا بتواند به وضعیت مالکیت این دو باشگاه سروسامان دهد و سهام آنها را وارد فرابورس کند اما تا آن زمان این دو باشگاه به مدیرانی نیاز دارد که بتوانند امور را اداره کنند و وارد لیگ بیستم شوند.

در این میان وزارت ورزش تلاش زیادی کرده است تا برای استقلال یک مدیر قوی و کارآمد پیدا کند اما هر چه تلاش کرده به جایی نرسیده و با «قحطی» مدیر مواجه شده است. اتفاقاتی که در سال‌های اخیر برای مدیران این باشگاه رخ داده و سرنوشتی که برای آنها رقم خورده به مدیرانی که توانایی و دانش و اعتبار دارند این هشدار را داده که عاقبت خوشی نخواهند داشت و همان اعتبارشان را هم از دست خواهند داد.

به همین خاطر مدیرانی که می‌توانند تاثیرگذار باشند و طبیعتاً هم باید از خارج ورزش به باشگاه استقلال بیایند، تمایلی برای قبول مسئولیت در باشگاه استقلال و یا پرسپولیس را ندارند چرا که سابقه و اعتباری که تاکنون کسب کرده‌اند با وضعیت فعلی این دو باشگاه به خطر خواهد افتاد.

نکته ناراحت کننده و باعث تاسف این است که با بی تدبیری وزارت ورزش که در دهه‌های گذشته مالک استقلال و پرسپولیس بوده، از بین بازیکنان و پیشکسوتان این دو باشگاه فرد یا افرادی برای مدیریت تربیت نشده‌اند و اصلاً وزارت ورزش به این موضوع مهم فکر نکرده است.

به همین دلیل است که در شرایط فعلی این وزارتخانه در مورد هیچکدام از پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به اطمینان نرسیده است که می‌توانند اوضاع مدیریتی باشگاه را سروسامان دهند.

قحطی مدیر برای این دو باشگاه کار را به جایی رسانده است که وزارت ورزش ناچار است برای انتخاب سرپرست سراغ افرادی بروند که در خواب هم نمی‌دیدند در استقلال و پرسپولیس مسئولیت بگیرند. اما وقتی اوضاع بحرانی می‌شود و چاره‌ای برای وزارت ورزش نمی‌ماند، سراغ افرادی می‌روند که در لیگ دسته سوم هم مدیرعامل نبوده‌اند اما ناگهان نفر اول یک تیم پرطرفدار می‌شوند.

حاصل این بی تدبیری و کج سلیقگی را در ماه‌های اخیر در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شاهد بوده‌ایم. مدیرانی که به جای پیش بردن وضعیت این دو باشگاه به سمت حرفه‌ای شدن، کوه مشکلات مالی را بزرگ‌تر کرده‌اند و با افزایش رقم قراردادها و پرداخت نکردن مطالبات خارجی‌ها، وضعیت این دو تیم را بحرانی کرده‌اند.

باید دید وزارت ورزش که در انتخاب‌های گذشته‌اش شکست خورده و مدیرانی را انتخاب کرده که به اعتبار این دو باشگاه لطمه زده‌اند، در روزهای دلهره آور نزدیک به شروع لیگ و تحت فشار هواداران چه افرادی را برای مدیریت سرخابی‌ها انتخاب خواهد کرد. ترس از تکرار اتفاقات گذشته توسط مدیران منتخب وزارت ورزش، اوضاع را برای این نهاد سخت و دشوار کرده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.