کد خبر : 75404
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
-

جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز دچار عقب ماندگی است؛

کلانشهر تبریز بدون پایگاه جاده‌ای/ جایی برای آزمون و خطا نیست

کلانشهر تبریز بدون پایگاه جاده‌ای/ جایی برای آزمون و خطا نیست
جمعیت هلال احمر تبریز در برخی از شاخص ها دچار عقب ماندگی است. آذربایجان شرقی ۲۱ شهرستان دارد که مراکز هلال احمر در آن ها تحت نظر کلانشهر تبریز محسوب می‌شوند که جالب است بدانید خود کلانشهر بدون پایگاه امداد و نجات جاده ای به فعالیت خود ادامه می‌دهد!

به گزارش خبرنگار سورپرس، زمانی کلانشهر تبریز یک پایگاه جاده ای داشت  که آنهم با بی مسئولیتی مسئولان  و اینکه  اذعان داشتند که موجب عقب ماندگی هلال احمر تبریز شده، جمع شد.

تبریز به دلیل مسافر پذیر بودن و داشتن آسیب پذیری بالایی که دارد و به همین دلیل مدیری باید در این مجموعه به روی کار بیاید که در اولویت اول از همین مجموعه باشد و از آن مهم تر اینجا محلی برای کسب تجربه و آزمون و خطای وی نباشد و همین حساسیت باعث شود تا مدیریت بحران پای کار بیاید تا از بسته شدن پایگاه امداد و نجات جاده ای که نیاز فوری کلانشهر تبریز بوده حمایت کنند.

نزدیک به نیم قرن است که مسوولین جمعیت هلال احمر کلانشهر تبریز براساس مطالعه علمی به نیاز حیاتی مسافرین جاده ای کلانشهر تبریز به داشتن پایگاه های امداد و نجات و جاد ه ای پی برده و در راستای وظایف بشر دوستانه و به عنوان معین دولت؛ اقدام به احداث پایگاه های موقت عوارض تبریز کرده اند.

در ابتدا پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر عوارض تبریز در ورودی شاهراه اصلی تبریز بزرگراه (پیامبر اعظم) جهت اسکان ، تغذیه و امداد اضطراری مسافرین در راه مانده و انتقال و اعزام آنها به مراکز درمانی و امداد و نجات جاده ای احداث گردیدند ولی بعدها به  دلیل عدم استقبال و بی مسئولیتی که از طرح فوق شد، این پایگاه امداد و نجات جاده ای بسته شد و جای تاسف دارد که کلانشهر تبریز دیگر پایگاه جاده ای امداد و نجات ندارد.

نکته اساسی این است که پرداختن به این موضوع و تاکید بر نقش و کارکرد ویژه این پایگاه در ارتقا سطح ایمنی جاده ای تبریز و عدم موازی کاری با عملکرد مسئولین هلال احمر استان و شعب بوده است. اغلب به دلایل مختلف این شبهه مطرح می شود که امداد و نجات جاده ای جزو وظایف سازمان امداد و نجات می باشد. و تلاش می نماید تا ضمن توضیح عملکرد «ویژه» و «منحصر به فرد» پایگاه امداد نجات جاده ای عوارضی هلال احمر که شامل اسکان و تغذیه اضطراری ، امداد و نجات جاده ای و به کار بردن تکینک های فنی نجات Rescue جهت رها سازی مصدومین حوداث جاده ای و تثبیت وضعیت بالینی آنها است.

این نکته تاکید می کند که عملکرد پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر نه تنها در عرض فعالیت فوریت های پزشکی نیست؛ بلکه در طول آن واقع شده و مکمل فعالیت های اورژانس و فوریت های پزشکی بوده و حضور هر دو سازمان فوق در کنار پلیس راه و راهداری ها می تواند باعث ارتقا ایمنی ترانزیت جاده ای کلانشهر تبریز گردد و لازم است این نقش در برنامه توسعه تبریز پررنگتر و مورد حمایت مسوولین قرار بگیرد.

گزارش از ناصرغلامی هوجقان

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.