کد خبر : 72801
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
-

روحانی اعلام کرد؛

کار بزرگ و بی نظیر دولت در مقابله با کرونا

کار بزرگ و بی نظیر دولت در مقابله با کرونا
رئیس جمهور: کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بوده است.

به گزارش سورپرس، رئیس جمهور گفت‌: تجهیزات آزمایشگاهی ما به حدی توسعه یافته است که می‌توانیم روزانه ۱۵۰ هزار مورد اقدام تشخیصی در مورد ویروس کووید ۱۹ انجام دهیم.

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به جایگاه بزرگ قم در تبدیل شدن آن به بزرگترین مرکز حوزه علمیه منطقه اشاره کرد و افزود: امروز پسران و دختران ما در یک عدالت اجتماعی در بخش‌های مختلف دانش، اطلاعات و حوزه‌های سیاسی و حتی انتخابات و مشاغل و مدیریت در پیشرفت کشور تأثیرگذار هستند.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از پرستاران کشور به ویژه در مقابله با بیماری کرونا گفت: به دختران هوشمند جامعه که علاقمند به فرهنگ اسلام و ایران هستند و برای پیشرفت کشورشان تلاش می‌کنند افتخار می‌کنیم. روحانی افزود: امروز دختران در حوزه‌های اقتصادی به ویژه در روستا‌ها و در مشاغل مدیریتی حضور بسیار ارزشمندی دارند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گذشت ۱۶ ماه از مواجهه کشور با کووید ۱۹ گفت: در این مدت سه موج بلند را پشت سر گذاشتیم و موج چهارم هم در حال گذر است روحانی با اشاره به این که این روز‌ها زبان تشکر در کشورمان دچار لکنت زیادی شده و زبان انتقاد، تخریب، تضعیف و حتی تحریف به راه افتاده است، افزود: اگر از دولت و وزارتخانه‌ها تعریف و تشکر نمی‌کنید حداقل از تلاش‌های ملت ایران تشکر و قدردانی کنید.

رئیس جمهور با بیان این که از آغاز شیوع بیماری کرونا یعنی از پایان بهمن ۹۸ تا امروز کار بزرگی برای مقابله با این بیماری شده است، گفت: در ابتدا ابزار‌ها و امکانات و حتی کیت تشخیص برای این بیماری نبود و آزمایشگاه‌های ما از تجهیزات کافی برخوردار نبودند با این حال کار به پیش برده شد. روحانی افزود: امروز در کیت تشخیص روی پای خودمان ایستاده ایم و آزمایشگاه‌ها را به سرعت توسعه داده ایم، به طوری که امروز تا ۴۰۰ آزمایشگاه مجهز به تشخیص ویروس کرونا هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر این که امروز خودکفا هستیم و حتی کیت تشخیص بیماری کرونا را صادر می‌کنیم، گفت: آزمایشگاه‌های ما به حدی توسعه یافتند که می‌توانند در یک روز ۱۵۰ اقدام تشخیصی را در زمینه ویروس کووید ۱۹ انجام دهند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.