کد خبر : 99101
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۰۹
-

چگونگی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۱۴۰۱/ آزمون خردادماه برگزار می‌شود

چگونگی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۱۴۰۱/ آزمون خردادماه برگزار می‌شود
ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ داوطلبان فرصت دارند که از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت‌نام کنند.

به گزارش سورپرس، ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ داوطلبان فرصت دارند که از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت‌نام کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را به همراه مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوط به این رشته‌ها را منتشر کرده و داوطلبان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام می‌توانند این دفترچه راهنما را مطالعه کنند.

شرایط اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

متقاضیان آزمون برای ثبت‌نام لازم است دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی موردتقاضا در رشته‌های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی از یکی از دانشگاه‌های داخل یا خارج از کشور با تائید وزارت بهداشت یا وزارت علوم یا گواهی مبنی بر فارغ‌التحصیلی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ توسط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان سال آخر داشته باشند. دانشجویان تنها در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون هستند. افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ‌التحصیل شوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

عدم اشتغال به تحصیل هم‌زمان در دوره‌های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه‌های دیگر و سایر مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور برای داوطلبان الزامی است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.