کد خبر : 128298
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
-

پویش همیشه سبز؛ مشارکت در طرح جمع آوری باتری‌های فرسوده

پویش همیشه سبز؛ مشارکت در طرح جمع آوری باتری‌های فرسوده
فرهنگسرای کار و تعاون با هدف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا اقدام به راه اندازی پویش همیشه سبز مشارکت در طرح جمع آوری باتری های فرسوده نموده است.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، پویش همیشه سبز با شعار جمع آوری یک باطری فرسوده مساوی ست با یک روز طبیعت زیباتر یک روز کودکی بیشتر به همت فرهنگسرای کار و تعاون و با مشارکت اداره باز یافت منطقه ۹ ، برگزار می شود.

گفتنی است: باتری‌های خانگی به دلیل دارا بودن برخی فلزات سنگین مانند کادیوم و لیتیوم بعد از مصرف باید حتما بازیافت شوند، زیرا حاوی فلزات سنگین و سمی هستند، پایداری زیادی در خاک دارند و به ریشه‌ی گیاهان آسیب می‌زنند باتری کالایی است که اگر بازیافت نشود مانند یک بمب ساعتی عمل می کند و در درازمدت می‌تواند عواقب خطرناکی روی زندگی انسان بگذارد. ‌بازیافت انواع باتری نیاز به فناوری چندان بالایی ندارد و امکان این کار در کشورعزیز ما وجود دارد.

در این طرح علاوه بر تولید محتوای آموزشی به صورت بروشور برای خانواده ها ، ایستگاهی جهت جمع آوری باتری های فرسوده در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است: برای ایجاد انگیزه در میان نوجوانان به بیشترین مشارکت کنندگان در طرح هدایایی تقدیم خواهد شد. و عواید حاصل از فروش باتری های فرسوده به کارخانه های بازیافت، برای کودکان نیازمند هزینه می شود.

شهروندان علاقه مند برای شرکت در این پویش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: بزرگراه یادگار امام جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگسرای کار و تعاون مراجعه و یا با شماره ۶۶۰۲۹۳۹۲ تماس بگیرید.

باتری فرسوده چه خطراتی برای محیط زیست و انسان‌ها دارد؟ - ایمنا

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.