کد خبر : 115571
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
-

پدر علم تاکسیدرمی نوین ایران درگذشت

پدر علم تاکسیدرمی نوین ایران درگذشت
هدایت الله تاجبخش بنیانگذار موزه دارآباد و پدر علم تاکسیدرمی نوین در ایران روز گذشته بر اثر بیماری در یکی از بیمارستانهای تهران درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، هدایت الله تاجبخش بنیانگذار موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد پس از سالها خدمت در این مجموعه، ترویج و آموزش علم تاکسیدرمی و پرورش صدها دانشجو در این عرصه، عصر روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه دعوت حق را لبیک گفت.

گفتنی است هدایت الله تاجبخش در سال ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد و از همان زمان طفولیت به حیات وحش علاقه داشت. وی درسال ۱۳۴۱ برای تحصیل در رشته تاکسیدرمی به آمریکا سفر کرد و توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته کسب کند، سپس به ایران بازگشت و مقدمات آموزش تاکسیدرمی در ایران را فراهم کرد.

تاجبخش در ۱۳۶۶ مدرک دکتری خود در رشته بافت شناسی حیوانات وحشی اخذ کرد و در سال ۱۳۷۲ با تلاش و ممارست موزه طبیعت و حیات وحش ایران واقع در محله دار آباد تهران دایر کرد.

پدر علم تاکسیدرمی نوین ایران درگذشت

تدریس و آموزش تاکسیدرمی در دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش ۸۰۰ دانشجو و اجرای بیش از ۷۰ پروژه پایان نامه ، طراحی و ایجاد موزه طبیعت و حیات وحش اردبیل، تهیه مطالب علمی برای کتاب نخجیران، اجرا صور فلکی،کهکشان راه شیری و منظومه شمسی برای مرکز ستاره شناسی ایران، نگارش ۸۰ مقاله علمی و طراحی موزه آثار طبیعی وحیات وحش هفت چنار از دیگر اقدامات وی است.

بنابراین گزارش؛ مراسم تشییع استاد فقید صبح روز جمعه ۱۸ شهریور، از ساعت ۹:۳۰ از موزه دارآباد به نشانی خیابان نیاوران، خیابان پورابتهاج شرقی ، خیابان موزه و خاکسپاری در آرامستان بقیع تپه سرخه لواسان به نشانی لواسان، بلوار امام خمینی (ره)، تپه سرخه انجام خواهد گرفت.

 

پایگاه خبری سورپرس درگذشت این فرهیخته ارجمند را به خانواده آن مرحوم و جامعه علمی و هنری کشور تسلیت می گوید.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.