کد خبر : 91430
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
-

وزیراقتصاد استیضاح می‌شود؟!

وزیراقتصاد استیضاح می‌شود؟!
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از طرح سوال از وزیر اقتصاد خبر داد که 50 نفر از نمایندگان پای آن را امضا کرده اند و این روند را بی شباهت به استیضاح ندانست.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس؛ موسوی ضمن ارزیابی کلی بودجه ۱۴۰۱ که امروز (یکشنبه) توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شده است، به برنامه رادیویی «رویداد» گفت: ان شالله این بودجه برای مردم و دهک های پایین جامعه و به ویژه در راستای اجرای طرحِ رتبه بندی معلمان، مثمرثمر باشد.

وی عدد و رقم بودجه را ۱۳۷۲ هزار هزار میلیارد تخمین زد و افزود: اینکه بودجه جاری و عمرانی چه میزان است، به صورت جزئی مطرح نشد و طی دو ماه آتی در کمیسیون ها و صحن علنی به بودجه ای عملیاتی خواهیم رسید که بالندگی کشور را درپی داشته باشد.

موسوی در پاسخ به اظهارات مجری کارشناس رادیو گفت‌وگو که تاکید کرد مردم نیازهای اقتصادی دارند و باید روزنه امیدی پیدا شود، اظهار کرد: حضرتعالی مسلما طرفدار مردم مظلوم هستید و بنده هم این مسائل را تایید می کنم.

وی گفت: مردم درپی آنند که سفره شان برپا باشد؛ نه اینکه صرفا رنگین شود. با حقوق بگیران نجومی و لاکچری ها هم کاری نداریم؛ حال آنکه باید با آن ها برخورد شود؛ ولی دولت قبل یک گورستان را تحویل دولت جدید داده است.

موسوی همچنین به عضویت دو سوم مردم کشور در بورس اشاره کرد و افزود: این بازار بسیار مهم است ولی مردم در آن ضرر کرده اند. ما نمی توانیم با دست خود چیزی به مردم بدهیم پس چرا باید داشته های آنها را به این بازار بکشانیم که موجب تنزیل اقتصاد و معیشت آن ها شود؟

وی با اشاره به سوال ۵۰ نفر از نماینده ها از رئیس اقتصاد که در حد و اندازه استیضاح است، گفت: وزیر باید پاسخگو باشد و اقدام به ترمیم وضعیت موجود کند. باید مشخص شود آسیب ها در مدیریت صورت گرفته و یا اینکه مافیای قدرت در بازارهایی نظیر بورس هنوز فعالیت می کنند؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه در مورد بورس باید بررسی صورت گیرد و اعضای کمیسیون امروز جلسه ای در زمینه تحقیق و تفحص از بورس خواهند داشت، گفت: مجلس در کنار مردم است و قصد داریم معیشت آن هایی که مظلوم واقع شدند را احیا کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پول در کشور وجود دارد ولی ارزش آن کاهش یافته، تاکید کرد: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید دست به دست هم دهند و مجلس نیز قصد دارد به دولت کمک کند. لذا بودجه ۱۴۰۱ باید مشکلات حوزه بورس، خودرو، اموال تملیکی و… را حل کند و وزارت اقتصاد نیز باید هوش و تدبیر خود را افزایش دهد.

موسوی نوسانات کنونی ارز را نیز به نفع جامعه ندانست و گفت: قسمتی از متمولینِ بی انصاف هستند که بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار -حدود بودجه ۴ سال کشور- را در منازل خود اندوخته اند.

وی صادرکنندگان غیر نفتی را نیز گروهی دیگر معرفی کرد که ارز کشور را مصرف کرده و باز نمی گردانند که در توسعه اقتصادی کشور ایجاد مانع کرده اند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.