کد خبر : 119686
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۸
-

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم‌های اخیر علیه ایران

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم‌های اخیر علیه ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریمهای اتحادیه اروپا و انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی، این اقدام بی پایه و اساس، غیرقانونی و مداخله جویانه را قویا محکوم و آن را کاملا مردود قلمداد کرد.

به گزارش سورپرس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ظاهرا اعتیاد به تحریم، عقلانیت و سنجیدگی را نزد طرفهای اروپایی به انزوا برده و با این رویکرد غلط، این اروپاست که دایره تعاملات خود را بدست خود تنگتر می کند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به قدرت ملی و با بهره گیری از تجارب منحصر بفرد خود در مواجهه کنشگرانه با چالشهای تحمیلی، همانند قبل نسبت به چنین اقدامات بیهوده و غیرسازنده، با درایت و استحکام و مبتنی بر عزت و منافع ملی، اقدام متقابل و موثر خواهد داشت و حق خود را برای پاسخ محفوظ می دارد.

به گزارش سورپرس،  روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص حقیقی، حقوقی و هواپیماهای مرتبط با روسیه اعلام کرد.

 بر اساس اسناد منتشرشده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام ۱۴ نفر از جمله بستگان سناتور روس «سلیمان کریموف» در این فهرست تحریم گنجانده شده‌اند.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۸ سازمان حقوقی از جمله در سوئیس، روسیه، امارات، جزایر، ویرجین و لوکزامبورگ تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

بنابراین گزارش، وزیر خزانه داری ایالات متحده پیشتر اشاره کرده بود که واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه ۱۴ شخص حقیقی و ۲۸ شخص حقوقی به دلیل معاملات آنها با روسیه در زمینه تولید نظامی اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.