کد خبر : 43670
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
-

واکنش اروپا به احتمال برنده شدن ترامپ در انتخابات

واکنش اروپا به احتمال برنده شدن ترامپ در انتخابات
سیاستمداران اروپایی پس از ادعای پیروزی دونالد ترامپ، خواستار شکیبایی شدند و هشدار دادند که نبرد قضایی بر سر تعیین نتیجه انتخابات، تبعات فاجعه‌باری برای اعتبار دموکراسی دربرخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از روزنامه گاردین، بسیاری از رهبران دولت های اروپایی سکوت اختیار کرده و منتظر اتفاقات بعدی در آمریکا هستند، حال آنکه «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه اسپانیا از مقام های آمریکایی خواست اجازه دهند همه آرا شمارش شود.

«آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان گفت: این وضعیت به شدت انفجاری است و همانطور که کارشناسان می گویند وضعیتی است که می تواند به بحران قانون اساسی در آمریکا منجر شود، امری که باید نگرانی زیادی برای ما ایجاد کند.

در این میان، «یانس یانشا» نخست وزیر اسلوونی تنها مقام اروپایی بود که به ترامپ برای پیروزی ادعایی اش در انتخابات، به طور زودهنگام تبریک گفت.

همچنین «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در حالی که منتظر نتیجه انتخابات هستیم، اتحادیه اروپا آماده است شراکتی قوی در سرتاسر اقیانوس اطلس را براساس تاریخ و ارزش های مشترک ایجاد کند.

عدم موفقیت جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات برای تضمین پیروزی، به بحث در اروپا درمورد اینکه آمریکا می تواند شریکی نزدیک باقی بماند، دامن زده است.

به گفته برخی رهبران اروپایی، حتی اگر بایدن پیروز شود، رئیس جمهوری تضعیف شده خواهد بود و بدون اکثریت سنا احتمالا تحت تاثیر مشکلات داخلی و حملات جنبش ترامپ قرار می گیرد.

«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه که طرفدار خودمختاری راهبردی بیشتر برای اروپاست، اعلام کرد که آمریکا شریکی دوستانه برای اتحادیه اروپا نبوده است.

چه ترامپ پیروز شود چه بایدن، این واقعیت راهبردی تغییری نمی کند. قاره آمریکا خود را از قاره اروپا جدا کرده و وقت آن است که اروپایی ها مسئولیت هایشان را برعهده گیرند.

و اما متحدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو نسبت به نتیجه انتخابات آمریکا ابراز رضایت کرده و گفته اند که بدین نحو، اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رد می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.