کد خبر : 64702
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
-

واکسینه شدن ۸۰ درصد کادر درمان کشور

واکسینه شدن ۸۰ درصد کادر درمان کشور
معاون وزیر بهداشت گفت: ۸۰ درصد کادر درمان کشور تاکنون واکسینه شده اند.
به گزارش سورپرس، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان واسعی سبزوار افزود :واکسیناسیون کرونا در کشور در حال انجام است و فعالان بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.
دکتر مریم حضرتی تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر نیز بر اساس پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت، مرحله به مرحله انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در کشور کنترل شده است، افرود: این دغدغه وجود دارد که در پی افزایش سفر‌های نوروزی، دید و بازدید‌ها و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موج چهارم کرونا اوج بگیرد البته بر اثر کاهش رعایت پروتکل‌ها و افزایش سفر‌ها عملا برخی استان‌ها و شهرستان‌های کشور وارد موج چهارم همه گیری ویروس کرونا شده‌اند.
دکترحضرتی با اشاره به وضعیت ویروس جهش یافته کرونا در کشور، گفت: خطر افزایش شیوع این ویروس وجود دارد، اما هم اینک با برنامه ریزی لازم و رهگیری در حال مدیریت شرایط هستیم.
دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است وبا توجه به وجود بیماری کرونای جهش یافته مدیریت خوبی در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری صورت گرفته است .
بازدید از اورژانس در حال ساخت بیمارستان واسعی و بازدید از بیماران و نحوه درمان بیماران کرونایی و بازدید از بیمارستان حشمتیه از دیگر برنامه های معاون پرستاری وزارت بهداشت در سبزوار بود .
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، ششتمد و خوشاب در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.