کد خبر : 76096
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
-

هشدار حریرچی به هرمزگانی‌ها در مورد شیوع ویروس دلتا

هشدار حریرچی به هرمزگانی‌ها در مورد شیوع ویروس دلتا
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرمزگانی‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی شامل، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را حدود ۳۸ درصد رعایت می‌کنند.
به گزارش سورپرس، ایرج حریرچی، معاونت کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جلسه ستاد ملی کرونای هرمزگان در بندرعباس افزود: هرمزگان در زمینه بهداشت فردی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جزء استان‌های آخر جدول است.
وی گفت: برای کنترل کرونا در هرمزگان باید بیماستان‌های مبتنی بر امکانات و نیروی متخصص در بندرعباس، بندر لنگه و میناب راه اندازی، بیماریابی فعال، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، واکسناسیون همگانی و شناسایی لایه‌های مبتلا شده به کرونا در دستور کار قرار گیرد.
حریرچی افزود: مشکلات کمبود تخت، پرستار، بودجه و سی تی اسکن در هرمزگان از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌شود. معاون کل وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌های صحرایی با کمک نیرو‌های نظامی و ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان راه اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه کیت‌های تشخیصی بیشتری در اختیار هرمزگان قرار می‌گیرد، افزود: در حالی که فوتی بیماران در هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، اما مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان بیشتر است.
حریرچی گفت: ویروس دلتای هندی در هرمزگان شیوع پیدا کرده و در حال افزایش است. استاندار هرمزگان نیز گفت: رفت و آمدها، مراسم عروسی و عزا و تجمعات از مهم‌ترین دلیل‌های افزایش کرونا در هرمزگان است.
فریدون همتی افزود: هرمزگان در زمینه دارو، بودجه وکیت تشخیص کرونا نیاز به کمک ویژه دارد. وی گفت: ۲۲۰ تخت بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.