کد خبر : 20706
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
-

هرکس انتقاد کند جایی در اسکی ندارد/ رئیس فدراسیون حقیقت را نمی‌گوید

هرکس انتقاد کند جایی در اسکی ندارد/ رئیس فدراسیون حقیقت را نمی‌گوید
سرمربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین و رئیس سابق کمیته اسکی صحرانوردی به اظهارات اخیر رئیس فدراسیون اسکی واکنش نشان دادند و تاکید کردند مواردی که مطرح شده دور از واقعیت است.

به گزارش سورپرس؛ با نزدیک شدن به پایان دوره چهارسال ریاست سید عبدی افتخاری در فدراسیون اسکی مرور عملکرد وی در این رشته زمستانی پررونقترین بحث موجود در میان خانواده اسکی است.

فراز و نشیب های اسکی در این چهار سال و فعالیت های مثبت و مثمر ثمر در بخش های مختلف و گاهاً برخی تصمیمات اشتباه و نتایج نه چندان قابل قبول در بعضی رقابتهای بین المللی از جمله مواردی است که در کارنامه کاری رئیس باسابقه فدراسیون اسکی دیده می شود.

سید عبدی افتخاری با توجه به حفظ حق افرادی که نامی از آنها برده شد و صاحب نظر در این خصوص هستند اقدام به انتشار واکنش آنها به صحبت های رئیس فدراسیون اسکی خواهد کرد.

تعدادی از افرادی که نام آنها در مصاحبه اخیر آورده شده است نیز درخواست مصاحبه ای حضوری و تفصیلی برای تشریح موارد بازگو شده در مصاحبه اخیر را دارند.

ساوه شمشکی: فدراسیون کارشکنی کرد
سرمربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به مصاحبه اخیر رئیس فدراسیون اسکی گفت: در این مصاحبه آقای افتخاری عنوان کردند که قبل از اینکه من بروم پیشنهاد همکاری در کمیته های مختلف را به من دادند که باید این صحبت را تکذیب کنم. ایشان هیچ پیشنهادی به من ندادند. تنها پیشنهاد ایشان مربوط به حدود یک ماه پیش آن هم در پستی به مراتب پایین تر از پست سرمربیگری ام بود.

علیداد ساوه شمشکی افزود: ایشان از مدیریت من در شمشک و همراهی من و فدراسیون گفتند در حالی که من با حمایت و لطف مردم شمشک، شهرداری شمشک و تعاونی مربوطه دو سال مدیر پیست اسکی شمشک شدم و اتفاقاً سال اول از طرف فدراسیون اسکی برای اینکه من مدیر نباشم کارشکنی هم شد.

ساوه شمشکی ادامه داد: ایشان از درگیری من و محمد کیادربندسری و اینکه اگر آنجا بودند برخورد می کردند گفتند در حالی که داستان درگیری مربوط به مراسم افتتاحیه و ناراحتی دو ورزشکار ما بود که آنها نمی خواستند به مراسم افتتاحیه بیایند اما آقای افتخاری که سرپرست تیم بود به ما گفت دنبالشان بروید و آنها را بیاورید. من و محمد هم اتاقی بودیم و وقتی برای آوردنش رفتیم طبیعی است که درگیری لفظی داشتیم اما مسابقه ما ۱۸ روز بعد بود و من و محمد در طول این ۱۸ روز هم اتاق بودیم و هیچ مشکلی نداشتیم. حالا و بعد از دو سال آقای افتخاری می خواهد توپ را به زمین محمد بیاندازد که او باعث شد من از تیم ملی بروم در حالی که اینطور نیست و حالا خود محمد هم در تیم ملی نیست.

المپین سابق اسکی آلپاین گفت: من دو بار از طریق یک واسطه در کمیته ملی المپیک با آقای افتخاری جلسه داشتیم که بار دوم به ایشان گفتم متاسفم این را می گویم و امیدوارم به شما برنخورد اما شما خواسته یا ناخواسته دروغ می گویید و حالا هم ادامه آن را در اظهارات فعلی مشاهده می کنیم.

میرهاشمی: هر کس انتقاد سازنده کند جایی در فدراسیون اسکی ندارد
سیدمجتبی میرهاشمی المپین و رئیس سابق کمیته صحرانوردی فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مصاحبه اخیر رئیس فدراسیون اسکی گفت: در مصاحبه آقای افتخاری با خبرگزاری مهر ایشان ادعا کردند که همه اهالی اسکی مورد حمایت ما هستند در حالی که اینطور نیست، ایشان بدون در نظر گرفتن رزومه و دانش و آگاهی افراد با ارزیابی سلیقه ای اعضا را انتخاب کردند و کسانیکه انتقاد سازنده و راهکارهای درست را هرچند قهرمان و تحصیل کرده باشند، ارائه دهند دیگر جایی در فدراسیون ندارند.

وی افزود: متاسفانه ماحصل آن در المپیک و مسابقات بود که با افت شدید قهرمانان مواجه بودیم و بخاطر سوءمدیریت اختلاف رکورد و تایم زیادی نسبت به المپیک قبلی داشتیم که باعث سرشکستگی و سرخوردگی قهرمانان و پیشکسوتان شد.

وی افزود: ایشان می فرمایند اسکی زمانی در کشور ما درست می شود که از ۱۲ ماه حداقل ۱۰ ماه اسکی کنیم. اولاً ایشان با کمی تحقیق متوجه می شود با کمک رولر اسکی که همان شبیه سازی اسکی صحرانوردی می باشد می توان سطح آمادگی ورزشکاران را ارتقاء داد که نمونه بارز آن این بود که با همدلی و همفکری کادر مربوطه در سالهای قبل مدال پرافتخار آسیایی قزاقستان را کسب کردیم. دوماً اینکه کشورهای مجاورمان که در فصل اسکی با آنها برابر هستیم با چه مدیریتی توانستند شق القمر کنند؟ آنها با اینکه از قهرمانان ما ضعیفتر بودند پیشی گرفتند و کار به جایی رسید که حتی در میادین بین المللی حرفی برای گفتن دارند.

میرهاشمی عنوان کرد: در بحث استعدادیابی که ایشان می فرماید بالغ بر ۲۰۰ ست کامل اسکی به استانها دادیم. هدف واقعی چه بود؟ آیا رفع تکلیف بود؟ ضمناً در رشته اسکی صحرانوردی چرا این لطف را نکردید با توجه به اینکه بیشترین مدال مسابقات رسمی و المپیک ها از این رشته می باشد؟ اولین المپیک زمستانی فقط از این رشته بود. چرا قهرمانان این رشته مجزا تمرین می کنند و آیا سطح و دانش مربیان تیم ملی از ورزشکاران بیشتر است؟

المپین سابق صحرانوردی تصریح کرد: ایشان که این همه مطلع هستند المپیک شرایط خاص خود را دارد و عنوان می کند که استرس ورزشکاران خیلی زیاد است و عملکردشان متفاوت است پس چرا با یک یا دو مسابقه می توان سرنوشت نفرات اعزامی را به المپیک زمستانی مشخص کرد؟ ایشان که پدر این ورزشکاران هستند آیا عدالت را رعایت کردند؟

وی ادامه داد: مربیان خارجی نسلی برای ما آماده کردند که به قول ایشان سن آنان در حال حاضر بالای ۳۰ سال رسیده است آیا از وجود آنان که بودجه مملکت و هزینه زیادی صرف شد به نحو احسن استفاده شد؟ چرا بجای آنان افراد ناکار آمد جایگزین شدند؟

میرهاشمی ادامه داد: ایشان با حرف و مدیریت خود عنوان می کند که اگر می خواهیم نتیجه بگیریم مربی مهم است، تغذیه مهم است و امکانات فدراسیون نیز مهم است. پس چرا مربیان تیم ملی اسکی این رشته زیر دیپلم بوده و به دانش و اصول مربیگری آگاه نیستند و ضعیف ترین کادر فنی هستند؟ آیا تغذیه آنها که عنوان می نمایید برحسب فعالیت شان مناسب بود؟ آیا می دانستید در یک مسابقه ده کیلومتر ۱۴۰۰ کیلو کالری نیاز است؟ اگر امکانات فدراسیون مهم است پس چرا نماینده میهن عزیزمان در المپیک زمستانی لوزان سوئیس با اسکی قرضی مسابقه داد؟

رئیس سابق کمیته صحرانوردی تصریح کرد: در پایان باید بگویم اگر در سالهای اعزام ۹۷،۹۶،۹۵ اعزام داشتید برای این بود که می دانستید با شرکت در این مسابقات فدراسیون جهانی مبالغ هنگفتی به فدراسیونها کمک می کند در غیر این صورت می گفتید ضرورت ندارد و این اعزام ها را لغو می کردید.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.