کد خبر : 46201
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
-

نگاهی نو به زندگی‌ مشترک در «زوجی‌نو»

نگاهی نو به زندگی‌ مشترک در «زوجی‌نو»
به راه انداختن یک چالش برای تشکر از همسر در فضای‌مجازی اقدامی تحسین‌برانگیز است که یک بار دیگر، اهمیت تشکر از همسر و فکر کردن به ویژگی‌های مثبت او را به یاد مخاطبان آورده است.

به گزارش سورپرس؛ «زوجی‌نو»، اسم یک مسابقه تلویزیونی خانوادگی است که با هدف توجه به بنیان خانواده، ایجاد روحیه شادابی و نشاط و تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده طراحی شده و شب‌های شنبه، یک شنبه، پنج شنبه و جمعه از شبکه سه پخش می‌شود. این مسابقه با اجرای «باربد بابایی» در هر قسمت میزبان دو زوج جوان است و برنامه شامل بخش‌های متنوع، مهیج و جذابی است  و با بخش های کارشناسی شده توأم با ابتکار و خلاقیت قرار است که لحظات شاد و دلچسبی را برای مخاطبان خودش فراهم کند. قبل از نگاهی روان‌شناسانه به بخش‌های مختلف این برنامه از شما می‌خواهم که این مسابقه را فقط برای سرگرم شدن نگاه نکنید زیرا با کمی تامل، رموز خوشبختی را هم در آن خواهید دید.

قدردانی از همسر، او را پررو نمی‌کند
یک اقدام بسیار مهم و سازنده در روابط زن و شوهری، قدردانی و تشکر از همسر بابت خوبی‌ها و رفتارهای مثبتی است که طرف مقابل در زندگی مشترک دارد. متاسفانه بیشتر ما خود را ملزم می‌دانیم که از یک غریبه یا فرد دورتر از همسر در قبال یک لطف یا زحمتی که برای‌مان کشیده، بسیار سپاس‌گزار باشیم ولی به همسر و محیط خانواده که می‌رسد، خود را درگیر تشکر نمی‌کنیم و بدتر این‌که، چنین کاری را لازم و ضروری نمی‌دانیم. بعضی از ما این‌گونه عادت کردیم و حتی متاسفانه عده‌ای معتقدند که تشکر از همسر او را پر رو می‌کند، یا او دارد وظیفه‌اش را انجام می‌دهد بنابراین نیازی به تشکر نیست و … . عده‌ای از زوج ها هم بیشتر عادت دارند که عیب‌جویی کنند و فقط مشکلات و عیوب طرف مقابل را ببینند. آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها درباره ایرادهای همسر خود صحبت کنند و حتی هیچ خوبی را به یاد نیاورند. نه این‌که همسرشان اصلا خوب نیست، متاسفانه آن‌ها ذهن را فقط به پرورش و سخن گفتن از عیب‌ها عادت داده‌اند. همان‌طور که دیده‌اید در این برنامه یک آیتم زیبا و درس‌آموز وجود دارد که زن و شوهر تک به تک در یک زمان مشخص از همدیگر تشکر می‌کنند. جالب‌تر این‌که به یک تشکر کلی بسنده نمی شود و زوج باید چند کار و رفتار مناسب طرف مقابل را قید کنند تا برنده شوند. فراموش نکنید که تشکر و قدردانی از همسر رفتار بسیار پسندیده‌ای است که هم دین و هم اخلاق و هم علم روان‌شناسی برای بهبود رابطه زن و شوهری آن را توصیه می‌کنند. قدردانی طرف مقابل را دلگرم می‌کند و اشتیاق به تکرار انجام آن کار را افزایش می‌دهد. همچنین باعث تقویت صمیمیت بین زن و شوهر می‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت تشکر از یکدیگر باعث افزایش آرامش، امنیت و احساس خوب داشتن از زندگی مشترک می‌شود.

این آیتم را در خانه اجرا کنید
بخش دیگر این برنامه نشان می‌دهد که هر کسی چقدر از علایق و خواسته‌های همسرش شناخت دارد. مسلما هر اندازه زن و شوهر از همدیگر شناخت بیشتری داشته باشند و همدیگر را بهتر و کامل‌تر بشناسند، کمک موثرتری برای رفع تعارض‌ها و چالش‌های بیشتر در زندگی مشترک خواهد کرد. شاید این آیتم فقط برای لحظاتی خنده را بر لب های شما بیاورد اما هنگام تماشایش به این فکر کنید که شما در این سال‌ها چقدر از همسرتان شناخت پیدا کرده‌‌اید و مهم‌تر این‌که در تصمیم‌گیری‌ها و رفتار با او بر اساس همین شناخت‌ها، برنامه‌ریزی کرده‌اید. توصیه می‌کنم همین بخش را به همراه شرکت کننده‌های تلویزیونی، شما هم در خانه با همسرتان اجرا کنید. شاید نتیجه‌اش برای‌تان شگفت‌انگیز باشد.

نامه نگاری
یکی از بخش‌های دراماتیک این برنامه که گاهی اشک شرکت کننده‌ها و بینندگان را در می‌آورد، خواندن نامه همسری است که انگار فوت کرده و حرف‌هایی را نوشته که فرصت نیافته رو در رو به همسرش بگوید. این آیتم از منظر روان‌شناسی یک نامه نوشتن ساده نیست، در واقع می‌تواند نیاز به آموزش بیشتر برای یادگیری مهارت‌های زندگی را به زن و شوهر یادآوری کند. برای حفظ و پویایی بیشتر زندگی مشترک مهارت‌های زندگی نقش کلیدی دارند. ارتباط موثر، رفتار جرئت‌مندانه، ابراز علاقه اصولی و کمک گرفتن از روش‌های حل مسئله از جمله این مهارت‌هاست که در این نامه‌نگاری‌ها به چشم می‌آید. به عنوان مثال مشکل فرضی بین مادرشوهر و همسر را چگونه باید جمع کرد که تا آخر عمر وجود نداشته باشد؟ این کار فقط و فقط با بلد بودن مهارت‌های زندگی به طور منطقی حل و فصل می‌شود. در صورت نداشتن این مهارت‌ها، نارضایتی‌ها و آسیب‌هایی به وجود می‌آیند که سال‌ها ادامه خواهند داشت.

حس خوب زندگی در زوجی‌نو
این برنامه نشان می‌دهد که برای خوشبخت شدن و داشتن حس خوب در زندگی، حتما لازم نیست که بسیار پولدار بود. زوج هایی هم بودند که با امکانات بسیار کم زندگی را شروع کرده و با قناعت ، نداشتن چشم‌وهم‌چشمی و ساده‌تر زندگی کردن، طعم واقعی آرامش را در کنار یکدیگر چشیده‌اند. آن‌ها بر خلاف تصور بعضی جوانان این دوره که فقط دارایی بیشتر را لازمه خوشبخت‌تر شدن می‌دانند، به رموز دیگری برای لذت بردن از زندگی‌مشترک دست یافته‌اند. در واقع بینندگان بهتر است به این برنامه فقط به چشم یک برنامه سرگرم کننده نگاه نکنند، بلکه بعد از دیدن «زوجی نو» فکر کنند و نگاهی به بینش‌ها و تفکرات خود در زندگی مشترک داشته باشند و خوبی‌های یکدیگر را بیشتر ببینند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.