کد خبر : 43819
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
-

نفرت‌انگیز است که آنها می‌خواهند به جهان درس دموکراسی بدهند

نفرت‌انگیز است که آنها می‌خواهند به جهان درس دموکراسی بدهند
رئیس جمهوری ونزوئلا وضعیت به وجود آمده در پی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در آمریکا را مورد استهزا قرار داد و گفت: وقتی آنها از دموکراسی حرف می زنند، نفرت انگیز است.

به گزارش سورپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بی نظمی و عدم قطعیت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دستاویز تمسخر خود قرار داد و گفت: از تلاش‌های این کشور برای آنکه به دیگر کشورها درس دموکراسی بدهد آن هم در زمانی که سیستم کشورش خودش با هرج و مرج روبروست، خسته شده است.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی و پیش از انتخابات پارلمانی ماه آتی میلادی در ونزوئلا گفت: ما در امور داخلی آمریکا دخالت نمی‌کنیم. نفرت انگیز است که آنها وانمود می‌کنند می‌خواهند به جهان درس دموکراسی بدهند.

رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به اینکه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری امریکا با تاخیر روبرو شده، ادامه داد: نتایج انتخابات ونزوئلا به روشی درست و دقیق در شب برگزاری انتخابات اعلام شده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که گفته نتایج این انتخابات را به چالش حقوقی می‌کشاند، گفت: ما به نتایج انتخابات و هرکسی که در ونزوئلا پیروز شود، احترام می‌گذاریم. کارزار انتخاباتی ونزوئلا نشان دهنده یک رفتار متمدنانه، صلح آمیز و همانطور که اثبات کرده ایم، سیستمی شفاف است.

مادورو اشاره‌ای به روند کنونی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نکرد اما گفت: ما در این روند مداخله نمی‌کنیم. ایالات متحده با مشکل انتخاباتی خودش دست و پنجه نرم می‌کند.

انتخابات ششم دسامبر ونزوئلا شامل انتخاب ۲۷۷ نماینده برای مجمع ملی می‌شود. ائتلاف اپوزیسیون این کشور موسوم به “میز مذاکره وحدت دموکراتیک” گفته که این انتخابات را به دلیل ترس از تقلب در آن، بایکوت می‌کند.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.