کد خبر : 115304
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
-

سخنگوی وزارت خارجه:

منتظر پاسخ طرف آمریکایی هستیم/ حضور ایران در سوریه مستشاری و به درخواست دولت سوریه است

منتظر پاسخ طرف آمریکایی هستیم/ حضور ایران در سوریه مستشاری و به درخواست دولت سوریه است
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: لغو کامل تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران از اهداف اساسی مذاکرات جاری میان ایران و طرف‌های مذاکره‌کننده است.

به گزارش سورپرس؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری این هفته خود تاکید کرد: پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده است و می‌تواند در صورت وجود اراده سیاسی لازم در طرف مقابل، زمینه‌ای را فراهم کند که در زمان کوتاه جمع بندی مذاکرات انجام شود و توافق صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: ادعای رژیم صهیونسیتی مبنی بر حمله این رژیم به اماکن متعلق به ایران در سوریه، ادعایی پوچ، باطل و مبتنی بر بهانه جویی و فرار به جلو است.

سخنگوی وزارت خارجه در همین ارتباط گفت: حضور ایران در سوریه مستشاری است و به درخواست رسمی دولت سوریه انجام گرفته است.

کنعانی با ارایه توضیحاتی در مورد آخرین روند مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: در این زمینه منتظر دریافت پاسخ طرف‌های مقابل، مشخصا پاسخ طرف آمریکایی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد ادعا‌های اخیر آمریکا در ارتباط با موضوع ایجاد شده بین شناور‌های ایرانی و آمریکایی در آب‌های آزاد گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح در این زمینه توضیح دادند.

کنعانی گفت: در این ارتباط شاهد اقدام تحریک آمیز و غیر اصولی شناور‌های تجسسی ارتش آمریکا در ارتباط با شناور‌های ایرانی بودیم. ایران نیز در این ارتباط اقدام به دفع تهدید کرد و سپس شناور‌ها را در منطقه امن، رها سازی کرد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.