کد خبر : 48999
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
-

لیگ برتر فوتبال؛

صنعت‌نفت صدرنشین شد/ مس رفسنجان طعم پیروزی را چشید

صنعت‌نفت صدرنشین شد/ مس رفسنجان طعم پیروزی را چشید
تیم فوتبال صنعت‌نفت‌آبادان با برتری مقابل گل‌گهرسیرجان به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر رسید و به صدرنشینی شاگردان «امیر قلعه‌نویی» پایان داد.

به گزارش سورپرس؛ امروز (شنبه) از هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های، صنعت‌نفت‌آبادان در خانه خود برابر گل‌گهرسیرجان قرار گرفت و در حالی‌که با یک گل عقب بود در نهایت به برتری دو بر یک رسید.

قضاوت این دیدار را «بیژن حیدری» با کمک‌های «آرمان اسعدی» و «هیوا بهمن» برعهده داشت.

شاگردان «امیر قلعه‌نویی» که پس از شکست در دیدار قبلی مقابل پیکان، نیاز مبرمی به برتری داشته تا صدر را حفظ کنند از همان ابتدا حملاتی را طراحی کردند.

در دقیقه ۲۶ حملات میهمان نتیجه داد و «گادوین منشا» با شوتی مهار نشدنی از داخل محوطه جریمه، گل نخست بازی را برای گل‌گهر به‌ثمر رساند. این ششمین گل منشا در فصل جاری لیگ برتر بود.

در نهایت نیمه نخست با همین گل به سود گل‌گهر همراه شد.

صنعت‌نفت صدرنشین شد/ دومین شکست متوالی گل‌گهر

میزبان در نیمه دوم برای رهایی از شکست حملاتی را طراحی کرد و در دقیقه ۵۱ صاحب پنالتی شد تا «طالب ریکانی» گل تساوی را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۶۶ «رضا خالقی‌فر» که تنها لحظاتی از حضورش در میدان می‌گذشت با ضربه سر تماشایی زننده دومین گل میزبان لقب گرفت تا تیم تحت هدایت «سیروس پورموسوی»‌ بازی باخته را با برتری عوض کند.

در دقیقه ۷۵ گل‌گهر در آستانه گل تساوی قرار گرفت که ضربه «پیمان رنجبری» را ابتدا «حامد فلاح‌زاده» دفع کرد و توپ برگشتی را هم رنجبری به تیرک دروازه زد.

تلاش میهمان ثمری نداشت تا دومین شکست متوالی گل‌گهر رقم خورده و این تیم با توقف در امتیاز ۱۰، صدر را از دست بدهد.

صنعت نفت هم با حفظ روند مناسب خود به امتیاز ۱۱ رسید تا صدرنشین جدید لیگ لقب بگیرد.

ترکیب نفت

حامد فلاح‌زاده، محمد طیبی، محمد اهل شاخه، علی عبدالله‌زاده(محمدرضا غبیشاوی)، محمود مطلق‌زاده، طالب ریکانی، مهدی زبیدی(فاخر تهامی)، احمد شریعت‌زاده (رضا خالقی‌فر)، عبدالله ناصری، حسین ساکی و محمدحسین زواری (علی حنفی)

ترکیب گل‌گهر

علیرضا حقیقی، سید علیرضا ابراهیمی، آرمین سهرابیان، بهنام برزای، میلاد زکی پور، احمد زنده روح، علیرضا علیزاده، سعید صادقی (علی قربان‌خانی)، نوید آشوری ، پیمان رنجبری و گادوین منشا

مس رفسنجان طعم پیروزی را چشید

در ادامه دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال مس رفسنجان از ساعت ۱۵ امروز شنبه در ورزشگاه شهدای صنعت مس به مصاف تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان رفت که موفق شد در این دیدار اولین برد فصل خود را به دست آورده و دو بر صفر برنده شود.

مس رفسنجان که در هفته‌های گذشته لیگ برتر با بحران گلزنی مواجه شده بود و نتوانسته بود گلی را در لیگ بیستم به ثمر برساند، در این دیدار با ترکیب ناصر سالاری، عقیل کعبی، حامد نورمحمدی، محسن طرحانی، مسیح زاهدی، میثم نقی‌زاده، قائم اسلامی‌خواه، محسن آذرباد، مهرداد رضایی، مهرداد آوخ و محمد قاضی به میدان رفت.

نفت مسجد سلیمان هم با ترکیب حمد گوهری، مجتبی مقتدایی، مصطفی ناییج پور، بهروز نوروزی فرد، عباس بوعذار، سجاد جعفری، مهدی احمدی، نیما انتظاری، میثم تهی دست، مهدی ایزدی، ساسان حسینی مقابل میزبانش قرار گرفت.

در این دیدار تیم میزبان که قصد داشت از بحران خارج شود، بازی هجومی را در پیش گرفت و موفق شد توسط قائم اسلامی‌خواه روی یک ضربه ایستگاهی به گل برسد تا این بازی در نیمه نخست با همین نتیجه خاتمه یافت.

در نیمه دوم هم ۲ تیم بازی پایاپایی را ارائه دادند اما در دقایق پایانی باز هم میزبان به گل رسید. حسین کریم زاده که به عنوان بازیکن جایگزین در ترکیب مس به میدان رفته بود، توانست با ضربه‌ای محکم و به زاویه مخالف، دروازه احمد گوهری را باز کند.

این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان محمد ربیعی خاتمه یافت تا مس رفسنجان علاوه بر به ثمر رساندن اولین‌گل‌های تیمش در لیگ بیستم، اولین برد را نیز کسب کند.

ناصر سالاری، حسین تقی زاده و علیرضا نقی زاده از مس و مهدی ایزدی از نفت مسجد سلیمان از داور اخطار دریافت کردند.

مس با این نتیجه ۵ امتیازی شد و به رده چهاردهم جدول صعود کرد. نفت مسجد سلیمان ۶ امتیازی هم به رده سیزدهم جدول رفت.

به گزارش سورپرس؛ در هفته ششم فولاد خوزستان هم  در خانه به مصاف سایپا رفت و توانست این تیم را با سه گل شکست دهد و موقتا به جایگاه دوم جدول صعود کند.

همچنین در دیگر دیدار روز شنبه؛ در هفته ششم لیگ برتر باشگاه‌های ایران تیم‌های آلومینیوم اراک و پیکان روبروی یکدیگر قرار گرفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل پایان یافت.

بازی پرسپولیس و ذوب آهن  هم به دلیل مثبت بودن تست کرونای چند نفر از بازیکنان و کادر فنی ذوب آهنی ها لغو شد تا سرخ پوشان بدون بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ را برگزار کنند.

روز گذشته هم تیم سپاهان اصفهان در یک بازی پرگل با حساب ۴ بر صفر نساجی مازندران را شکست داد.

در ادامه هفته ششم لیگ برتر فردا استقلال تهران در مشهد به مصاف شهر خودرو می‌رود و دو تیم همشهری ماشین سازی و تراکتور سازی  به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/ ۱۲۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.