کد خبر : 134933
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
-

سپاهان؛ شعبه دوم پرسپولیس و استقلال

سپاهان؛ شعبه دوم پرسپولیس و استقلال
در روز‌هایی که نقل و انتقالات لیگ بیست وسوم شروع شده است، سپاهان حداقل تا اینجای کار فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، رضا اسدی و رامین رضائیان را به خدمت گرفته است.

به گزارش سورپرس؛ روز‌های قبل از آغاز فصل بیست و دوم، در بازه زمانی نقل و انتقالات، انتقال دانیال اسماعیلی‌فر، گولسیانی وسروش رفیعی به پرسپولیس و برخی بازیکنان مثل ریگی به استقلال سر و صدای زیادی به پا کرد و با توجه به حضور بازیکنانی مثل میلاد سرلک که او هم سابقه بازی در سپاهان را داشت.

برخی‌ها اینطور مطرح کردند که باشگاه‌های پایتخت‌نشین، تیم‌شان را با ستاره‌های سپاهان تقویت کرده‌اند.

اگر چه برخی از همین بازیکنان قبل از سپاهان، سابقه بازی در تیم‌های دیگر از جمله پرسپولیس را داشتند، اما این موضوع به طور عجیبی دهان به دهان می‌چرخید و باشگاه‌های پایتخت‌نشین متهم به جذب ستاره‌های سایر تیم‌ها می‌شدند که البته در لیگ حرفه‌ای، جایی برای این حرف‌ها نیست و مطرح کردن این موضوعات فقط غیرحرفه‌ای بودن همین افراد را نشان می‌داد.

اما گاهی اوقات برای فرار رو به جلو، برخی‌ها به هر بهانه‌ای موضوعات حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند. لیگ بیست و دوم با همه این حرف‌ها به پایان رسید و در نهایت پرسپولیس در صدر جدول ایستاد و با ۶۶ امتیاز قهرمان شد، سپاهان با ۶۵ امتیاز در رده دوم ایستاد و استقلال هم با ۶۲ امتیاز سوم شد.

در رقابت‌های جام حذفی هم سپاهان توفیقی نداشت، اما استقلال و پرسپولیس توانستند به مرحله نهایی رسیده و نهایتاً باز هم پرسپولیس به قهرمانی رسید.

اما انگار قبل از شروع لیگ بیست و سوم سپاهانی‌ها بر اساس عادت قدیمی‌شان که معمولاً مربیان قهرمان شده فصل قبل را به خدمت می‌گیرند، در این روز‌ها بازیکنان استقلال و پرسپولیس را نشان کرده‌اند و به نوعی این تیم به شعبه دوم تیم‌های استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است.

در روز‌هایی که نقل و انتقالات لیگ بیست وسوم شروع شده است، سپاهان حداقل تا اینجای کار فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، رضا اسدی و رامین رضائیان را به خدمت گرفته است که این تعداد بازیکنان، سابقه بازی برای پرسپولیس را در کارنامه خود دارند و در فصل پیش رو برای سپاهان به میدان خواهند رفت.

از طرف دیگر زردپوشان اصفهانی امید نورافکن، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور و کاوه رضایی را هم به خدمت گرفته‌اند که همگی آن‌ها سابقه بازی برای استقلال را دارند. سال‌های زیادی از آخرین قهرمانی سپاهانی‌ها می‌گذرد و آن‌ها در طول این سال‌ها معمولاً با به خدمت گرفتن مربیانی مثل عبدالله ویسی؛ سرمربی استقلال خوزستان که قهرمان شد، زلاتکو کرانچار، امیر قعله‌نویی، ایگوراستیماچ و … تلاش کردند باز هم عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کنند، اما موفق نشدند و سال‌هاست که هواداران این تیم منتظر قهرمانی تیم‌شان هستند.

سپاهانی‌ها حتی تلاش کردند با نشاندن اسطوره فوتبال‌شان، یعنی محرم نویدکیا به این مهم دست پیدا کنند، اما دو سال زمان برای این کار، فایده‌ای نداشت و باز هم سپاهان ناکام ماند. حالا ظاهراً، سپاهانی‌ها از جذب سرمربیان قهرمان، روی به بازیکنان قهرمان آورده‌اند و با جذب بازیکنانی که در این دو سه سال اخیر در تیم‌های قهرمان بوده‌اند، تلاش دارند جام لیگ بیست و سوم را از آن خود کنند. البته در این فصل سپاهانی‌ها سرمربی فصل گذشته تیم‌شان را نیز حفظ کرده‌اند و این سرمربی با وجود مشکلاتی که در فصل گذشته داشت، تنها یک امتیاز از تیم قهرمان کمتر کسب کرد و سپاهانی‌ها امیدوارند با شرایطی که مورایس دارد، بتوانند با جذب بازیکنان مدنظر این سرمربی در این دوره از رقابت‌ها، مجالی برای خودنمایی به سایر تیم‌ها ندهند. هر چند این تیم‌ها به نظر می‌رسد در این فصل هم روز‌های سختی داشته باشند و تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد همچنان رقیبان سرسختی برای زردپوشان اصفهانی خواهند بود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.