کد خبر : 124626
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
-

سودوکو و فواید آن برای ذهن

سودوکو و فواید آن برای ذهن
سودوکو جدولی است جذاب با ابعاد مختلف که امروزه یکی از سرگرمی‌ های فکری مفید در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌آید.

به گزارش سورپرس، سودوکو جدولی است جذاب با ابعاد مختلف که امروزه یکی از سرگرمی‌ های فکری مفید در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌آید .سودوکو، مخفف یک عبارت ژاپنی به معنی «ارقام باید تنها باشند» است. نوع رایج جدول سودوکو یک جدول ۹ در ۹ می باشدکل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌تر ۳x۳ تقسیم شده‌است. جداول سودو کو معمولا از آسان تا سخت قابل تغییرند. به جدول سودوکو جدول اعداد متقاطع نیز گفته می شود.

حل جدول سودوکو چه فوائدی برای مغز دارد؟

حل جدول سودوکو ، سبب افزایش فعالیت سلول های خاکستری و تقویت سلول های مغزی می شود و از آنجا که در این بازی فرد ترغیب می شود تا انتهای حل کامل جدول پیشروی کند باعث درگیر شدن سلول های مغزی جلوگیری از بروز زوال عقل و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر می شود.

حل جدول سودوکو علاوه بر افزایش هوش و توانمندی ذهنی سبب بهبود حافظه در بزرگسالان می شود. حل کردن این جدول سبب افزایش و تقویت قدرت تمرکز و آرامش ذهنی در فرد می شود. حل کردن جدول سودوکو هم چنین ورزشی مفرح و مفید برای مغز محسوب می شود.

سودوکو از جمله مهم ترین عوامل در تقویت مغز به حساب می‌آید

سودوکو ضریب هوشی کودکان را افزایش می‌دهد. یک روانشناس کودک با بیان این‌ که بازی، ضریب هوشی کودک را افزایش می‌دهد، گفت:‌ کودک در حین بازی در معرض انواع محرکات قرار گرفته و ارتباطات فراوانی در ذهنش شکل می‌گیرد.

دکتر رامین خدابخشی در گفت وگویی خبری، درباره مزایای بازی برای کودکان، عنوان کرد: رشد مهارت‌های ظریف و عمقی حرکتی، رشد تعاملات اجتماعی و برقراری ارتباط با اطرافیان، خلق آثار تازه از طریق دستکاری محیط پیرامون، رشد زبان و عواطف و رشد هوش از جمله مزایای بازی کردن برای کودکان است.

وی با اشاره به این‌ که بازی، از جمله عوامل محیطی موثر در ارتقای هوش و آی کیو در کودکان است، اظهار کرد: ۷۰ درصد هوش در انسان ارثی و ۳۰ درصد مابقی به صورت اکتسابی حاصل می‌شود.

این روانشناس کودک ادامه داد: رشد هوشی کودک از نخستین تجارب حسی آغاز می‌شود. از این رو والدین می‌توانند امکاناتی را فراهم کنند تا تمام حواس کودک را در سنین پایین به کمک انواع بازی‌ها پرورش دهند.

خدابخشی در توضیح تفاوت «آی کیو» و «ای کیو» در افراد گفت: آی کیو، نمره هوشی فرد است و از تست‌هایی که در آن توانایی کلامی فرد و گنجینه لغاتش را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، سنجیده می‌شود. اما ای کیو یا هوش هیجانی، به توانایی فرد در برقراری ارتباطات اجتماعی اطلاق می‌شود. وی اضافه کرد: ممکن است فردی با وجود داشتن آی کیو پایین، از ای کیو یا هوش هیجانی بالایی برخوردار باشد.

انتهای پیام/۱۱۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.