کد خبر : 108219
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
-

دو تبصره از لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح می‌شود

دو تبصره از لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح می‌شود
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی یک لایحه دو فوریتی برای اصلاح تبصره های۱ و ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ در اولین جلسه علنی مجلس خبرداد.

به گزارش سورپرس، محمد رضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خبر فوق اظهار داشت: این لایحه اصلاحیه به دو بخش مهم مسائل بودجه‌ای و اقتصادی که شامل موضوعات حقوق گمرکی و قیرمی باشد اشاره دارد.

نماینده مردم تبریز گفت: تاکنون، نرخ محاسبه ارزش گمرکی کالا‌ها همان نرخ ارز ترجیحی بود که این مسئله رانت و سوء استفاده ایجاد می‌کرد. با اصلاح ارز ترجیحی از سوی مجلس در نهایت، نرخ سامانه الکترونیکی‌ای تی اس مبنا قرا رگرفت که روزانه نرخ نیمایی از سوی وزرات اقتصاد و بانک مرکزی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: عوارض حقوق گمرکی ۴ درصد است و سود بازرگانی نیز نسبت به کالاهاییکه دولت تعریف می‌کند به اضافه نرخ ورودی کالا‌های وارادتی تعیین می‌شود که با پرداخت آن‌ها واردات انجام می‌شود و دولت اقدامات مثبتی در این راستا داشته و سود بازرگانی را کاهش داده است.

میرتاج الدینی ادامه داد: کالا‌های واسطه‌ای با مواردی که مطرح شده با ۱۵ درصد خارج خواهد شد وتاثیری خواهد داشت که به شکل نهایی به دست مصرف کننده می‌رسد. به جهت کنترل این مسئله برای ۱۰ طبقه کالا، مشخص شده که دولت تدابیری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه اضافه کرد: برای کاهش نرخ ورودی، گمرک به مصوبه مجلس نیاز دارد و دولت، رساندن عوارض از ۴ درصد به یک درصد را پیشنهاد داده که معتقدم پیشنهاد مثبتی است.
میرتاج الدینی با اشاره به موضوع قیر نیز اضافه کرد: در قانون بودجه سنواتی محل تامین بودجه ۱۴۰۱ با سال گذشته فرق می‌کرد و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصویب شد، وزارت نفت از منابع داخلی خود برای قیر اقدام کند. در بودجه گذشته این اعتبار از منابع داخلی فروش نفت وسهمیه دولت پرداخت می‌شد.

وی با اشاره به اعتراض حوزه نفت در بخش قیر تصریح کرد: ۱۹ هزار میلیارد تومان از منابع در آمدی نفت به دلیل قیر کاهش می‌یابد که نسبت به این موضوع اعتراض داشتند چرا که این مبلغ را وزارت نفت برای توسعه میادین هزینه می‌کرد و باید از آن حمایت کنیم و برا‌ی موضوع قیر باید تدابیری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.