کد خبر : 87240
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
-

دمای هوا کاهش می‌یابد

دمای هوا کاهش می‌یابد
کارشناس هواشناسی با پیش بینی بارش فراگیر باران و برف از روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور، درخصوص بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و گردنه های برفگیر به کوهنوردان و رانندگان و هموطنان هشدار داد.

به گزارش سورپرس، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان این که این اولین سامانه فراگیر است که از روز چهارشنبه اغلب استان‌ها را درگیر می‌کند، افزود: روز چهارشنبه استان‌های واقع در شمال غرب مثل اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی و زنجان درگیر بارش خواهند بود.

صادق ضیائیان افزود: روز پنج شنبه بارش‌ها گسترده می‌شود و استان‌هایی مثل گیلان و مازندران و اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و بخش‌هایی از استان تهران و قم بارش‌هایی خواهند داشت و بارش‌ها در روز پنج شنبه هم ادامه دارد و استان‌هایی مثل کرمان و یزد هم شاهد باران خواهند بود.

او با اشاه به اینکه از روز پنج شنبه تا شنبه اغلب مناطق کشور شاهد بارندگی خواهند بود گفت: به تدریج سامانه از روز یکشنبه و دوشنبه از کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان گفت: از روز جمعه کاهش دما را هم خواهیم داشت و اغلب مناطق کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را خواهند داشت، اما کاهش دما در شمال شرق کشور بسیار زیاد است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به صدور هشدار‌های نارنجی برای استان‌هایی که بارش‌های مخاطره آمیز دارند گفت: گیلان و مازندران بارش‌های شدیدی خواهند داشت و اصفهان و مرکزی و چهار محال بختیاری بارش‌های خوبی دارند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: حتما در مناطق سردسیر و ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف خواهیم داشت و کوهنوردان و رانندگان باید مراقب باشند و تجهیزات لازم به همراه داشته باشند و هموطنان از سفر‌های غیرضروری در مناطق برفگیر خودداری کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.