کد خبر : 64381
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
-

درخواست تعطیلی دوهفته‌ای از سوی وزیر بهداشت آلمان

درخواست تعطیلی دوهفته‌ای از سوی وزیر بهداشت آلمان
وزير بهداشت آلمان براي کنترل همه گيري کرونا خواستار تعطيلي ۱۴ روزه اين کشور شد.

به گزارش سورپرس؛ ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان پیشنهاد کرد برای مهار موج سوم همه گیری کرونا همه فعالیت‌های اجتماعی به مدت ۱۴ روز به حالت تعطیل در آید.

بر این اساس، اشپان گفت: وقتی به ارقام صعودی کرونا می‌نگریم این ضرورت به وجود می‌آید که به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز همه تماس‌ها و فعالیت‌های اجتماعی را به حالت تعطیل در آوریم.

وزیر بهداشت آلمان افزود: اگر موفق شویم موج سوم کرونا را مهار کنیم در آن صورت می‌توانیم چشم انداز گشایش امور را در مناطقی که شاخص آلودگی در آن پایین است داشته باشیم. شاخص سرایت کرونا امروز به حدود ۱۲۵ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید که پس از ۱۹ ژانویه که بالاترین رقم آن ثبت شد، رکوردی کم سابقه است.

در شبانه روز گذشته ۱۵۷ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان جان خود را از دست دادند و ۲۰ هزار و ۴۷۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ نیز ثبت شد. در همین حال، مدارس در آلمان یک هفته مانده به عید پاک تعطیل شده و تعطیلات این ایام هم برای همه مردم به مدت پنج روز از هفته آینده آغاز می‌شود، اما به علت بحران کرونا همه هتل‌ها و خدمات مسافرتی تعطیل است.

برخی از مردم با سفر‌های هوایی به خارج از آلمان مسافرت می‌روند و برخی دیگر به علت بالا بودن شاخص آلودگی در مناطق خود مجاز نیستند از شعاع ۱۵ کیلومتری محل سکونت خود فراتر روند. با این حال، آنگلا مرکل گفته است این موضوع قابل تحمل نیست و باید اقداماتی برای جلوگیری از سفر انجام شود.

از سوی دیگر، تعطیلی اغلب کسب و کار‌ها به پایان چهارمین ماه خود رسیده و خسارت‌های اقتصادی آن باعث شده ۵۰۰ میلیارد یورو بدهی به بزرگترین اقتصاد اروپا تحمیل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.